Bok Seng uit Singapore (SG) beschikt over twee van deze fraaie MAN TGS 40.540 zwaartransporttrucks met 6x6-aandrijving. De trucks worden vooral ingezet om zware ladingen op platformwagens te trekken, maar worden soms ook met gewone opleggers ingezet om b.v. kraanballast te rijden. De trucks werden begin 2017 in dienst genomen.
De truck wordt door een MAN D2676, een 12,4-liter 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 397 kW (540 pk), aangedreven. De truck heeft een verzwaarde bumper om transporten te duwen of te remmen, maar in de praktijk komt dit weinig voor. De truck is voor een totaalgewicht van 250 ton toegelaten.
De truck heeft een wielbasis van 3,9 + 1,4 meter. In de grote opening achter de voorste as zijn de accu, drukluchttanks en een dieseltank gemonteerd.
De ballastbak heeft een gewicht van 5 ton en kan met blokken kraanballast tot 25 ton verzwaard worden. Onder de ballastbak is de cardanische schotel zichtbaar.
Aan de bestuurderkant zijn achter de voorste as de Euro 5 uitlaatdemper, de grote dieseltank en de AdBluetank gezet.
Achter de cabine zijn de hydrauliekolietank, opbergkasten en een grote koeler voor de WSK 440 koppelomvormer gezet. Voor de toren is nog een groot frame gemonteerd.
Getrokken wordt een 12-assige Scheuerle K25 platformwagen, samengesteld uit twee 6-assige modules. De lading is een Menck MHU 1900S hydraulische hamer met een gewicht van 158 ton.
De lading was door de Liebherr LTM 1750-9.1 en een Liebherr LTM 1500-8.1, ook beide van Bok Seng, geladen.
De hamer zou later die avond naar een andere haven getransporteerd worden. Deze zware en overmaatste transporten worden in Singapore 's avonds na 19:00 uitgevoerd.
Een zeer fraaie combinatie van Bok Seng!
Hier werd de MAN TGS 40.540 ingezet om de basismachine van de Kobelco SL6000 van de bouwplaats naar de opslagwerf te rijden.
Getrokken wordt een 8-assige Scheuerle K25 aanhanger. De trailer is uit twee 4-assige modules samengesteld.
De basismachine van de Kobelco SL6000 is 14,25 meter lang, 3 meter breed en 3,4 meter hoog. Het transportgewicht is ongeveer 64 ton.
De volgende dag zou de lading pas gelost worden.
Hier werd de MAN TGS 40.540 met een 4-assige gekoppelde ketelbrug ingezet om een overmaatse lading te transporteren.
De modulaire trailer bestaat uit een zwanenhals, uitschuifbare ketelbrug en een 4-assige module van Scheuerle. De lading weegt ongeveer 25 ton.
Vanwege de afmetingen moesten verkeerslichten ontweken worden, een fraai transport door Bok Seng!
Hier werd de fraaie MAN TGS 40.540 van Bok Seng uit Singapore (SG) ingezet voor een overmaats nachtelijk transport.
De lading is een coldbox met een lengte van 37,8 meter, 5,6 meter breed en 4,25 meter hoog. Het gewicht is 135 ton.
Getrokken wordt een 14-assige trailer, bestaande uit een 8-assige en 6-assige module met twee tussenbruggen.
De lading zou tijdelijk op de werf van Bok Seng opgeslagen worden, vanwege de afmetingen moet de combinatie achteruit de werf oprijden.
Een fraaie combinatie van Bok Seng!
Een dag later werd er wederom een groot transport uitgevoerd, hier heeft de combinatie zojuist het haventerrein verlaten en moet een paar keer steken om in de juiste rijbaan uit te komen.
Dit keer wordt een 16-assige Scheuerle trailer getrokken.
De laatste straat moet weer achteruit gereden worden, in de achtergrond de andere TGS 40.540 van Bok Seng die eveneens een groot transport reed.
Hier werd wederom een coldbox gereden, deze is 27,95 meter lang, 5,85 meter breed en 4,25 meter hoog. Het gewicht is 100 ton.
Een week later ging de exchanger box, destijds naar de opslagplaats gereden door de Scania R 620, onderweg naar de bouwplaats.
Het overmaatste transport wordt in Singapore door de Auxilairy Police van Certis begeleid.
Enkele fraaie transporten door Bok Seng!