Deze fraaie Mercedes-Benz Actros 4165 van Feldmann uit Schmerikon (CH) werd bij het transport van staalkabels in opdracht van Wipfli ingezet. Wipfli zette zelf haar bijzondere MAN TGX 53.540 in. Feldmann beschikt over twee bijna identieke 4165 trekkers met 8x6-aandrijving.
De truck wordt door de sterkste motorisering van Mercedes-Benz aangedreven, de OM 502 LA, een 15,9 liter V8 dieselmotor met een vermogen van 653 pk, aangedreven. De truck werd door Titan uit Sulzbach (DE) voor het zware werk aangepast. De basis was een 6x6-truck waar een niet-aangedreven voorloop as aan werd toegevoegd zodat het een 8x6-truck werd. Verder werd een VIAB turbokoppeling ingebouwd, de toren achter de cabine opgebouwd en werden het chassis en bumper versterkt.
Een trekker met 8x6-aandrijving is in Zwitserland geen bijzonderheid omdat 25% van het treingewicht van combinaties die sneller dan 40 km/h kunnen rijden op aangedreven assen dient te rusten. De truck heeft een cardanische schotel en een zware vangmuil, hoewel aansluitingen voor de montage van een ballastbak lijken te ontbreken.
Achter de cabine zijn de grote dieseltank, hydrauliekolietank, koeler voor de VIAB turbokoppeling, accu en drukluchttanks gemonteerd. Voor de tank is een grote opbergkist gezet. Achter de voorste as zijn het luchtfilter en de AdBluetank gemonteerd.
Feldmann beschikt over totaal 23 Goldhofer THP/ET aslijnen die hier tot een 4-bed-7 combinatie zijn samengesteld.
Het tussenbed is een speciale ontwikkeling van Goldhofer voor het transport van zware kabeltrommels. Om de transporthoogte tot 4 meter te reduceren is de bovenkant van de trommel afgevlakt. De lading weegt ongeveer 99 ton.
Nog een paar fraaie actiefoto's tijdens het transport gemaakt.
Een zeer imposant door Feldmann en Wipfli!