Dit is de derde Terex CC 2800-1 van Dufour uit Tournai (BE), de andere kranen staan hier en hier op de website. Dit is een gebruikte kraan van Steil uit Trier (DE), wat de afwijkende kleurstelling verklaart.
Het is een 600-tons rupskraan. De kraan is 10,4 meter breed. In de bovenwagen ligt een Mercedes-Benz OM 502 LA motor met 530 pk.
De rupsen zijn 11,66 meter lang, 1,5 meter breed en 1,685 meter hoog. Het gewicht per stuk is 44 ton met de enkele aandrijving.
In totaal is 60 ton centrale ballast gemonteerd, 30 ton per kant.
De kraan staat met de volledige bovenwagenballast van 180 ton opgebouwd. Dat bestaat uit een 20-tons basisplaat en 16 blokken van elk 10 ton.
De kraan is met twee 16 tons hijslieren met 28 mm hijsdraad uitgerust.
De kraan staat hier in SSL/LSL+LF2+SGL_S7 configuratie opgesteld, 108 meter verjongde hoofdmast met 12 meter vast jib in superlift.
De superlift giek is 30 meter lang en heeft een radius van 11 tot 15 meter. De maximale superliftballast weegt 300 ton.
In het broekstuk van de superlift is de verstellier voor de hoofdmast gemonteerd. Indien met een beweegbare jib gewerkt wordt, wordt in het broekstuk van de hoofdmast de verstellier gemonteerd. Die ruimte is hier open.
Bij Dufour worden de kranen veel ingezet voor de montage van windmolens.