De firma Dufour uit Tournai (BE) beschikt over een grote vloot rupskranen die bijna alleen maar ingezet worden bij de montage van windmolens. Zij bezitten drie van deze Terex CC 2800-1 rupskranen.
Het is een 600 tons rupskraan. De kraan is 10,4 meter breed. In de bovenwagen ligt een OM 502 LA motor met 530 pk.
Een brede rups (met 2 meter platen) en met twee aandrijvingen (quadro drive) weegt per stuk 55 ton. Ze zijn 11,66 meter lang en 1,685 meter hoog.
De pennen voor het giekscharnierpunt zijn hydraulisch schuifbaar. De kraan heeft een zwenkmotor, daarvoor een kleine inscheerlier om de zware hijsdraad over de giek heen en door het haakblok te trekken.
De superlift giek is 30 meter lang en heeft een radius van 11 tot 15 meter. De maximale superliftballast weegt 300 ton.
De kraan was hier opgebouwd met de maximale bovenwagenballast van 180 ton, hier gevormd uit 16 blokken van elk 10 ton en een basisplaat van 20 ton. 180 ton ballast zijn alleen mogelijk in combinatie met 60 ton centrale ballast. Zonder centrale ballast kan maximaal 160 ton opgebouwd worden. De 10 ton ballastblokken zijn in dit geval kisten die met staalafval gevuld zijn.
Tussen de rupsen zijn de 60 ton centrale ballast zichtbaar. Dit zijn massieve blokken en wegen ook elk 10 ton, maar zijn duidelijk lager.
De kraan stond hier opgebouwd in SSL/LSL+SGL_S7 configuratie opgebouwd, kortom: 108 meter verjongde hoofdmast in superlift.