De firma Dufour uit Tournai (BE) beschikt over een grote vloot opbouwkranen die voorbij de bij de montage van windmolens ingezet worden. In totaal drie Terex CC 2800-1 rupskranen maakten deel uit van de vloot.
Het is een 600-tons rupskraan. De kraan is 10,4 meter breed. In de bovenwagen ligt een Mercedes-Benz OM 502 LA motor met 530 pk.
De kraan staat met de volledige bovenwagenballast van 180 ton opgebouwd. Dat bestaat uit een 20-tons basisplaat en 16 blokken van elk 10 ton.
Een brede rups (met 2 meter platen) en met twee aandrijvingen (quadro drive) weegt per stuk 55 ton. Ze zijn 11,66 meter lang en 1,685 meter hoog.
De carbody met bovenwagen met lieren en A-Bok weegt 83 ton.
Tussen de rupsen is in totaal 60 ton centrale ballast gemonteerd.
De superlift giek is 30 meter lang en heeft een radius van 11 tot 15 meter. De maximale superliftballast weegt 300 ton.
Aan de rupsbalken kunnen stempels gemonteerd worden zodat de kraan bepaalde hoofdmastlengtes's ook zonder superliftmast kan oprichten.
De kraan staat hier in SSL/LSL+LF2+SGL_S7 configuratie opgesteld, 108 meter verjongde hoofdmast met 12 meter vast jib in superlift.
Een erg fraaie kraan in deze kleurstelling!