Hijsen van heihamers door Bok Seng

Een vroege ochtend in Singapore (SG), werknemers van Bok Seng bereiden de Liebherr LTM 1500-8.1 voor wat zwaar hijswerk voor.

De 7-schijfs haak is maximaal op 15 delen ingeschoren, goed voor 171 ton hijsvermogen, de haak zelf weegt 2,7 ton.

Naast de LTM 1500-8.1 wordt de Liebherr LTM 1750-9.1 opgebouwd, hier is zojuist de YSL-afspanning opgericht.

De LTM 1750-9.1 is in TY-configuratie opgebouwd, de hoofdmast is tot een lengte van 27,2 meter uitgeschoven.

De 7-schijfs haak van de LTM 1750-9.1 is ook maximaal ingeschoren, goed voor 193 ton hijsvermogen. De haak zelf weegt al 4,5 ton.

De LTM 1500-8.1 is met 135 ton ballast opgebouwd.

De LTM 1750-9.1 is met 204 ton ballast opgebouwd.

De kranen zijn gereed, de te hijsen last is deze Menck MHU 1900S heihamer die door de MAN TGS 40.540 met een 18-assige Scheuerle K25 platformwagen naar de kranen gereden werd.

De last met een gewicht van 287 ton hangt ondertussen in de kranen. De LTM 1750-9.1 hijst 166,4 ton en de LTM 1500-8.1 hijst 129,9 ton. Dat is inclusief de rigging en haak.

De vlucht van de LTM 1500-8.1 is 9 meter en voor de LTM 1750-9.1 is dat 9,5 meter. De last wordt alleen omhoog gehesen zodat de MAN wegrijden kan en wordt dan op de zelfde plaats afgezet.

De enorme hamer zal op deze werf opgeslagen en onderhouden worden.

De hoofdmast van de LTM 1500-8.1 is tot een lengte van 31,7 meter uitgeschoven.

De tweede last is deze Menck MHU 1200S heihamer met een gewicht van ongeveer 150 ton.

Ook deze heihamer werd relatief snel gelost, parallel achter de MHU 1900S. Een zeer fraaie klus door Bok Seng uitgevoerd!

Terug naar het Hijsklussen menu