Bok Seng uit Singapore (SG) heeft meerdere Liebherr LTM 1500(-8.1) in dienst gehad, waarvan deze kraan de meest recente is. Het bouwjaar van de kraan is 2013.
De kraan is hier met de 50 meter lange hoofdmast uitgevoerd. De kraan wordt vooral voor zwaar hijswerk ingezet en heeft met de korte hoofdmast een beter hijstabel. De kraan beschikt over de hydraulische jib.
De onderwagen wordt door een Liebherr D9508 A7, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 500 kW (680 pk), aangedreven. De assen 1, 2, 4 en 5 worden aangedreven, de assen 1 tot 4, 7 en 8 zijn stuurbaar. Technisch kan de kraan een snelheid van 80 km/h behalen, maar dit is in Singapore op 40 km/h begrenst.
De stempelbasis van de kraan is 10 x 9,6 meter, of half 10 x 6,25 meter.
Ingepakt is de kraan 21,4 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. Deze kraan heeft een totaalgewicht van ongeveer 110 ton met de afspanning op de giek gemonteerd.
De cabine zwenkt voor het transport over de weg achter de bovenwagen. Tijdens het kraanbedrijft hangt hier maximaal 165 ton ballast.
De kraan is in Singapore op 243 ton afgetest.
Een zeer fraaie kraan in de kleuren van Bok Seng, hiervan werd door WSI ook een model in schaal 1:50 uitgebracht. Met dank aan Bok Seng voor het poseren van de kraan!