Voor een nieuwe voetgangersbrug in Singapore (SG) zette Bok Seng het nodige materieel in. Twee grote combinaties staan 's avonds gereed om de twee geprefabriceerde betonbalken van de productie locatie naar de bouwplaats te transporteren. Deze foto's zijn ongeveer om 23:30 gemaakt.
De eerste combinatie bestaat uit de Scania R 620 met twee getrokken 6-assige modules.
De tweede combinatie wordt door een MAN TGS 41.540 met twee 6-assige modules gevormd. Beide combinaties hebben een identieke lading, een brugbalk met een lengte van 32,5 meter, een breedte van 3,025 meter en een hoogte van 1,3 meter. Het gewicht van de lading is 127,89 ton.
Enkele ogenblikken later, het is ongeveer 01:00, de eerste kraan, de Liebherr LTM 1750-9.1, komt aan op de bouwplaats.
Ook de combinaties met de brugdelen zijn aangekomen na een rit van ongeveer 30 kilometer. Het is ongeveer 01:20 nu.
De tweede kraan is een Liebherr LTM 1500-8.1 van Bok Seng.
Met een groot tempo worden de kranen opgebouwd en de rigging klaargemaakt voor het hijswerk, het is ongeveer 03:20 nu.
De eerste balk wordt vanaf de combinatie gepakt en tussen de kranen gebracht. De LTM 1500-8.1 heeft de hoofdmast hier 31,7 meter uitgeschoven en de LTM 1750-9.1 tot een lengte van 32,7 meter.
Beide kranen hijsen een gewicht van ongeveer 67 ton hier, dat bestaat uit de last, rigging en haak. De 500 tonner geeft ongeveer 17 meter vlucht en de 750 tonner ongeveer 15 meter.
De LTM 1750-9.1 staat met 84 ton ballast opgesteld.
De LTM 1500-8.1 staat met 135 ton ballast opgesteld.
Relatief snel is de eerste balk op de lagers gezet, het is nu ongeveer 03:50.
De tweede balk kan aangepikt worden om vervolgens gemonteerd te worden.
Ongeveer om 04:15 is de tweede balk ook gemonteerd en kunnen de kranen snel weer gedemonteerd worden. Een fraaie inzet door Bok Seng!