Deze fraaie Grove GMK5250L van Paule uit Stuttgart (DE) werd bij het laden van een stoomlocomotief samen met een Liebherr LTM 1200-5.1 in Göppingen (DE) ingezet. Het is de grootste kraan die Paule momenteel inzet, voorheen was dat een Liebherr LTM 1400-7.1.
Het is een 250 tons kraan uit het bouwjaar 2016. De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 471 LA, een 12,8 liter, 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 390 kW (530 pk) aangedreven. De assen 2, 4 en 5 worden aangedreven, alle assen zijn stuurbaar.
De stempelbasis meet 8,95 x 7,8 meter, of half 8,95 x 5,91 meter.
Hier is de kraan met 50 ton ballast opgebouwd, dat heeft een draaicirkel van 5,2 meter. De maximale ballast van de kraan is 80 ton.
De kraan heeft een 7-delige hoofdmast met een basislengte van 13,2 meter en schuift zes maal tot een lengte van maximaal 70 meter uit. De kraan kan geometrisch een klapjib van 12,5 of 21,3 meter meenemen, die kan met verlengstukken tot 37,3 meter verlengt worden. De jib is hydraulisch t.o.v. de hoofdmast verstelbaar, de hoek is tussen 5 en 50 graden variabel.
Hier is de hoofdmast 23,6 meter uitgeschoven. In deze configuratie kan de kraan, afhankelijk van het aantal inscheringen, maximaal 134 ton bij 4 meter vlucht of 22 ton bij 20 meter vlucht hijsen. Hier werkt de kraan met een 80-tons haak met drie schijven.
Dit is de vaste ballasttrailer die bij de kraan rijdt, er wordt een materiaalcontainer, 26 ton ballast en een arsenaal aan stempelschotten meegenomen.
Ingepakt is de kraan 15,3 meter lang, 3 meter breed en 3,95 meter hoog. Het transportgewicht van de kraan is 60 ton.
Aan het chassis is een kist gemonteerd voor wat stempelhout en hijsgereedschap.
Een zeer fraaie kraan van Paule!