De firma Paule uit Stuttgart (DE) beschikt over deze fraaie Liebherr LTM 1400-7.1, het is de grootste kraan van de firma. De kraan zou, samen met de Liebherr LTM 1350-6.1 van Wiesbauer, een schip in het water hijsen.
Om het transportgewicht van de 7 assige kraan op 84 ton te brengen, wordt de haak tijdens het transport over de weg verwijdert.
De kraan heeft een 5 delige giek en schuift 4 maal uit tot een lengte van maximaal 60 meter. Een YSL afspanning kan aan de kraan van de basissectie gemonteerd worden.
De YSL afspanning bestaat uit twee balken kan de kraan zelf kan monteren, zij worden op het dek van de onderwagen en op het zwarte frame boven de cabine afgezet. De stempelbasis van de kraan meet 10 x 9,5 meter, of half 10 x 6,23 meter.
De transportafmetingen van de kraan zijn 18,535 x 3 x 4 meter. De eerste ballast en stempelschotten worden door een fraaie Mercedes-Benz Actros 4155 getransporteerd. De ballast weegt maximaal 140 ton en kan met twee draairadii gebruikt worden; 5,6 en 6,6 meter. Het verschuiven van de ballast gebeurd hydraulisch.
De onderwagen wordt door een Liebherr 8 cilinder dieselmotor met 612 pk aangedreven. Bij deze kraan worden 4 assen aangedreven, alle assen zijn stuurbaar.
Om voldoende plaats voor de bovenwagencabine te maken, moest de telescoopgiek excentrisch gemonteerd worden. Dat betekend dat het midden van de giek, niet in lijn ligt met het midden van de draaikrans, maar meer naar rechts verschoven werd.
Een zeer fraaie kraan!