Op 8 december volgende het tweede grote transport, dit is een heat treatment reactor van 28,19 meter lang, 7,6 meter breed en 8,4 meter hoog.
Het totale gewicht van de lading inclusief de transportbokken is 145,79 ton. Bok Seng zet dit keer een dubbele 20-lijner Scheuerle SPMT in.
De eerte hindernis wordt door een middengeleider bij een bushalte gevormd, het transport rijdt hier nu tegen het verkeer in.
Waar het vorige transport rechtdoor moest rijden, kan dit transport direct naar links afbuigen en direct naar de bouwplaats rijden omdat de aslasten laag zijn om over de weg te kunnen rijden.
De Auxiliary Police sluit de toegangswegen naar de hoofdweg af zodat het transport zonder te stoppen naar de bouwplaats kan rijden.
Voor de bouwplaats wordt van rijbaan gewisseld.
Waar het vorige transport vanuit het verlengde van deze weg kwam en een tijdelijke ramp nodig had om de middengeleider over te steken kan dit transport direct de bocht naar rechts maken.
In nog geen uur tijd is het transport op de bouwplaats aangekomen, de afgelegde afstand is 2,6 km.
Het derde transport werd op 17 december gereden, hier staat het transport al voor de ingang van het haventerrein te wachten. Dit keer is het een enkele 24-assige Scheuerle SPMT.
Het betrefd hier een isomerization reactor van 45,95 meter lang, 5,2 meter breed en 5,39 meter hoog. Omdat het gewicht van de lading inclusief de transportbokken 276,63 ton is moet, net als het eerste transport weer een omweg gereden worden. Het transport is hier bij de eerste kruising aangekomen, het transport moet hier naar links (op de foto naar rechts) afbuigen, maar moet de kruising eerst oversteken omdat de bocht niet direct genomen kan worden.
Om vervolgens 'achteruit' naar rechts af te buigen om de hoofdweg te vervolgen.
Het transport rijdt in het midden van een dubbele 3-baans weg zodat het gewone verkeer zo min mogelijk gehinderd wordt. Voor het oversteken worden de kruisingen tijdelijk door de Auxiliary Police afgesloten.
Na een lang stuk rechtdoor buigt het transport naar rechts af...
... om vervolgens in de andere rijrichting zijn weg weer te vervolgen.
Maar wel tegen het verkeer in, dit komt beter uit bij de volgende kruising.
Bij de volgende kruising wordt eerst de weg weer rechtdoor overgestoken...
... om vervolgens naar rechts af te buigen
De bouwplaats is alweer bijna bereikt. Op de laatste grote kruising wisselt het transport weer van rijbaan om vervolgens de middengeleider te kunnen oversteken om naar rechts te kunnen rijden.
Ook dit transport werd succesvol uitgevoerd, de afstand van 8,6 km werd in nog geen 2 uur tijd gereden. Prachtig om dit soort transporten op de openbare weg te kunnen zien!