Eind 2020 voerde Bok Seng uit Singapore (SG) meerdere grote transporten tussen een haventerrein en een nieuwe rafinaderij uit. De drie grootste reactoren werden per SPMT over de openbare weg gereden. Het eerste grote transport werd op 20 november uitgevoerd, hier staat het eerste transport voor de poort van het haventerrein, het is een uur of 8 's avonds.
Het overmaatse transport wordt door de Auxiliary Police begeleid, vanwege de enorme gewichten en afmetingen worden complete wegstukken tijdelijk afgesloten. De directe weg naar de bouwplaats zou slechts 2,6 km zijn, echter liggen onder deze weg gevoelige leidingen en moet het transport een omweg van totaal zo'n 8,2 km rijden.
Na een lang stuk van zo'n 1,2 km rechtuit moet het transport van rijbaan wisselen en tegen het verkeer in rijden.
Deze hydrotreating reactor is 49,16 meter lang, 7,27 meter breed en 7,16 meter hoog. Het transportgewicht inclusief de transportbokken ligt bij 695,27 ton. Via het water is de reactor vanuit Zuid-Korea naar Singapore gekomen. Het is een van de zwaarste transporten die over de openbare weg in Singapore uitgevoerd is.
De eerste kruising is bereikt, het transport moet hier naar links (op de foto naar rechts) afbuigen.
Het transport rijdt op de kruising eerst rechtdoor omdat de bocht niet direct genomen kan worden. Deze foto is gemaakt uit de richting waar het transport straks verder gaat.
Bok Seng gebruikt hier in totaal 52 Scheuerle SPMT aslijnen die als dubbele 26-lijners gekoppeld zijn. Het theoretische laadvermogen van de transporter is 2.080 ton.
Het transport is nadat het de kruising overgestoken is weer naar achter in de andere rijbaan gereden. Nu kan het transport naar rechts afbuigen om vervolgens achteruit zijn weg te vervolgen.
Het nemen van de bocht nam ongeveer 10 minuten in beslag. Nu kan het transport 'achteruit' zijn weg naar de volgende kruising vervolgen, dit is een lange rechte weg van 2,9 km zonder enige obstakels.
De assen van de SPMT zijn 700 mm in hoogte verstelbaar, bij oneffenheden in de weg wordt het hoogteverschil automatisch gecompenseerd.
Een korte pauze om de twee Scheuerle Z350 DA powerpacks met een vermogen van 350 kW wat rust te geven. Het transport heeft nu 4,3 km gereden in ca. 2 uur tijd.
Bij de volgende kruising moet het transport naar links (op de foto naar rechts) afbuigen, wat wederom niet direct mogelijk is. Hier buigt het transport eerst naar rechts af.
Eerder die avond waren al meerdere objecten zoals paaltjes en verkeerslichten verwijderd, toch blijft het goed uitkijken om geen schade aan het straatmeubulair te veroorzaken.
Het transport heeft de bocht naar rechts gemaakt en gaat nu 'vooruit', tegen het verkeer in, naar de volgende kruising. Ondertussen heeft de Auxiliary Police de weg al geblokkeerd zodat het transport vlotjes door kan gaan.
Hier komt het transport tegen de normale rijrichting in bij de volgende kruising aan. Ondertussen heeft het transport al zo'n 6 km afgelegd.
Eerst wordt de kruising weer overgestoken...
... om vervolgens naar rechts af te buigen.
Bij het volgende kruispunt moet het transport weer van rijbaan wisselen, het transport komt via de 'goede kant' aan en wisselt hier de rijbaan om tegen het verkeer in te rijden. Het transport moet eigenlijk naar de rijbaan op de foto rechts afbuigen, wat geometrisch niet mogelijk is.
Vervolgens wordt weer terug gereden en de middengeleider overgestoken. Hiervoor werd een tijdelijke ramp van hout en staal gebouwd.
Het transport gaat vervolgens weer tegen het verkeer in verder, de bouwplaats is al bijna bereikt, die bevindt zich (op de foto niet zichtbaar) aan de linker kant.
De laatste bocht naar rechts is direct de ingang naar de bouwplaats.
De bouwplaats is bereikt! Het transport heeft in totaal zo'n 8,2 km gereden en was zo'n 3,5 uur onderweg.