Dit is de tweede Mercedes-Benz Actros 4165 van Kahl Schwerlast uit Duisburg (DE) die bij het transport van een transformator in Nürnburg (DE) werd ingezet. Deze truck trok de zware trailer door de straten, terwijl de andere als stand-by in de haven stond.
De fraaie truck met 8x6-aandrijving wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 15,9-liter 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 480 kW (653 pk), aangedreven. De truck werd door Titan gemodificeerd voor het zware werk; het versterken van het chassis en bumpers, de ombouw naar 8x6 (vanuit een 6x6), het inbouwen van de VIAB Turbokoppeling en het opbouwen van de toren achter de cabine.
Bij de 8x6-aandrijving worden de voorste en laatste twee assen aangedreven, maar ook (via de motor) geremt. Achter de voorste as zijn de uitlaatdemper en een opbergkast gezet.
Bovenop de laatste drie assen is de zware ballastbak gemonteerd, het totaalgewicht van de truck is ongeveer 41 ton zodat er genoeg druk op de aangedreven assen rust.
Achter de cabine zijn de grote dieseltank, hydrauliekolietank, druckluchttanks, accus en een grote koeler voor de VIAB turbokoppeling gemonteerd, fraai afgewerkt door de flaps. Voor de dieseltank is een grote opbergkast gemonteerd.
Aan de bumper is een zware koppeling gemonteerd zodat dergelijke transporten ook van achteren geduwd of geremt kunnen worden.
Getrokken wordt een 40-assige module trailer uit Goldhofer modules met een 600-tons ketelbrug van Greiner.
De ketelbrug is voor op een dubbele 10-lijner Goldhofer THP/ST modules en achter op een dubbele 10-lijner Goldhofer PST/SL-E (met aanngedreven assen) gemonteerd. Achterop liggen de twee Goldhofer PP 490 powerpacks met elk een vermogen van 360 kW (490 pk) om het transport een extra zetje in de rug te geven of te remmen.
De Greiner G² | K600 ketelbrug is voor lasten tot 600 ton gedimensioneerd.
De lading is op de dragers geladen. Het is een Siemens transformator met een gewicht van 432 ton.
De draagbalken van de ketelbrug zijn hydraulisch in breedte verstelbaar. Tussen de dragers kan een maximale breedte van 6,2 meter bereikt worden. Via de hydraulische cilinders kunnen de draagbalken t.o.v. de assen bewogen worden en kunnen ladingen opgepakt of afgezet worden. Een theoretische hoogteverstelling van 2,145 meter is mogelijk.
De ketelbrug kan vanuit de cabine op de asmodulen bedient worden.
Dit transport is ongeveer 63 meter lang, 7,45 meter breed en 6,1 meter hoog. Het totaalgewicht is ongeveer 645 ton.
Een schitterende combinatie van Kahl!