Deze impossante Mercedes-Benz Actros 4160 van Baumann uit Bonn (DE) trok een indrukwekkende Greiner ketelbrug op twee 14-assige Goldhofer modules. De lading is een 362 ton wegende kabelhaspel die door twee Gottwald AK 450/83 gelost werd.
De truck is een Mercedes-Benz Actros 4160 met 8x6-aandrijving. De truck wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 15,9 liter V8 dieselmotor met 600 pk, aangedreven. De voorste en laatste twee assen worden aangedreven.
Dit is de korste variant van de trailer, een dubbele 14 lijner. Dat kan, per 2 aslijnen per module, uitgebreid worden tot een dubbele 22 lijner. Het transportgewicht is dan onbeladen al rond de 180 ton. De totale lengte van deze combinatie is, inclusief remwagen zo'n 84 meter. Op de modules zijn cabine's geplaats waaruit deze bediend worden. De kortste draairadius is zo'n 31 meter van deze combinatie tot 41 meter met de dubbele 22 lijner.
De ketelbrug kan een maximale lading van 550 ton vervoeren.
De brug wordt op de module trailer bevestigd en is een pruduct van Greiner. Voor een betere lastverdeling worden balken gebruikt die onder een voorspanning staan en onder last pas tegen de trailer drukken.
De brug is ook in breedte verstelbaar. Hellingen, zowel voor- en zijwaarts worden gecompenseerd door cilinders.
De lading, in dit geval een kabel haspel van 362 ton, is gelegd op twee dwarsbalken die op de brug zijn gelegd. De trailer kan zelf de lading op de grond afzetten.
De truck heeft een totaalgewicht van ongeveer 41 ton. Een zeer fraaie truck van Baumann!