Deze indrukwekkende combinatie van W. Mayer uit Zweibrücken (DE) stond in de haven van Heilbronn (DE) geparkeerd. De combinatie bestaat uit twee MAN TGX 41.680 trucks met een 24-assige aanhanger en ketelbrug.
De 4-assige trekker wordt door een MAN D2863, een 16,2-liter 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 500 kW (680 pk), aangedreven.
Het voertuiggewicht is ongeveer 41 ton d.m.v. de ballastbox die bovenop de achterste (aangedreven) assen gemonteerd is.
Achter de cabine zijn een 900 liter dieseltank, een 300 liter hydrauliekolietank, luchtketels en een grote koeler voor de hydrauliekolie gemonteerd. Een WSK 440 koppelomvormer is verbouwd. De trekker is voor treingewichten tot 250 ton toegelaten. Achter de voorste as zijn de accu, AdBluetank en nog een kleine opbergkast gezet.
Aan de achterkant van het chassis is een zware Rockinger aanhangerkoppeling gemonteerd.
Aan de trekker hanger de eerste twaalf Scheuerle aslijnen.
Op de modulaire aslijnen is een 300 tons Scheuerle ketelbrug gemonteerd. Met behulp van de ketelbrug kunnen zware transporten in gebieden met vooral scherpe bochten doorgevoerd worden omdat de lading in hoogte verstelbaar is en zo obstakels vermeden kunnen worden.
De ketelbrug is t.o.v. de aslijnen zwenkbaar en in hoogte verstelbaar. De ketelbrug wordt vanuit twee cabines vanaf de aslijnen bediend.
De lading is een MAN 12V 48/60 CR, een 12-cilinder dieselmotor met een vermogen van 14.400 kW (ca. 19.310 pk). De dieselmotor is 9,8 meter lang, 4,7 meter breed en 6,25 meter hoog. Het gewicht is 189 ton.
Om het transport te duwen en te remmen was een tweede MAN TGX 41.680 present. De wagen is vrijwel identisch met de voorste.
Tijdens het transport tussen Augsburg (DE) en Heilbronn (DE) moeten meerdere uitdagende hellingen genomen worden, daarom is de tweede trekker noodzakelijk! Eerder zagen we Voss met een MAN TGX 41.680 een vergelijkbaar transport uitvoeren.
Een zeer fraaie combinatie van W. Mayer! Dit bedrijf is ook actief in de kraanverhuur.