De zwaarste truck die Kim Soon Lee uit Singapore (SG) inzet is deze fraaie MAN TGX 41.640. Hier werd de truck ingezet om een heihamer van de haven naar een opslagwerf te rijden.
De geballasteerde truck wordt hier met een 12-assige Goldhofer aanhanger ingezet.
De trailer wordt kort na aankomst langs de weg geparkeerd, de volgende dag zou gelost gaan worden.
De truck wordt door een MAN D38, een 15,2-liter 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 471 kW (632 pk), aangedreven. De truck heeft een 8x4-aandrijving, waarbij beide achterassen aangedreven worden.
De truck is met een verzwaarde bumper uitgevoerd, zodat transporten ook geduwd of geremt kunnen worden.
Achter de voorste as zijn de AdBluetank, accu en twee druckluchttanks gemonteerd.
Achter de cabine zijn de grote brandstoftank, hydrauliekolietank, drukluchttanks, opbergkasten en een koeler voor de motor en koppelomvormer gezet. Deze TGX 41.640 is voor treingewichten tot 250 ton inzetbaar.
Bovenop de aangedreven assen is een ballastbox met twistlocks gemonteerd, deze kan daardoor eenvoudig gedemonteerd worden zodat de truck trailers kan aankoppelen.
De truck is met een 250 tons aanhangerkoppeling uitgevoerd.
Hier is de 12-assige Goldhofer aanhanger weer aangekoppeld.
Kim Soon Lee gebruikt Goldhofer THP/SL 6 asmodulen met een breedte van 3 meter en een maximaal technische aslast van 45 ton, de hoogteverstelling van de assen is 600 mm. Kim Seen Lee heeft ook meerdere accessories zoals een zwanenhals, tussenbruggen en een ketelbrug voor dit systeem beschikbaar.
De lading is een IHC S-800 hydraulische heihamer met een gewicht van 83 ton. De lading is ongeveer 14,6 meter lang.
De combinatie gaat gelost worden, de truck begint hier om de hamer naar het opslagterrein te rangeren.
De Goldhofer assen zijn hydraulisch tot 55 graden stuurbaar, het hydraulische systeem wordt door een 10 kW Hatz dieselmotor aangedreven.
Uiteindelijk wordt de combinatie door de Terex AC 700 van Hiap Tong gelost. Een zeer fraaie combinatie van Kim Soon Lee!