De fraaie Terex AC 700 van Hiap Tong uit Singapore (SG) stond langs de weg geparkeerd omdat de bouwplaats nog niet gereed was.
Ingepakt is de kraan 20,65 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht is ongeveer 139 ton.
Deze combinatie, die bestaat uit een 2-assige Scania P 400 met een 2-assige trailer, neemt 40 ton ballast en de stempelschotten mee.
Deze tweede combinatie, die bestaat uit een 3-assige MAN TGX met een 3-assige trailer, neemt 60 ton ballast en een zware haak mee.
Een derde combinatie, die bestaat uit een 2-assige MAN TGX met een 3-assige trailer, neemt de laatste 60 ton ballast mee.
Hier rijdt de grote kraan de werf op.
Enkele uren later staat de kraan met 140 ton ballast opgebouwd.
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 480 kW (653 pk), aangedreven. De onderwagen heeft een 18x8x16-aandrijving, waarbij de assen 3, 4, 8 en 9 aangedreven worden.
Aan de bovenwagen is 140 ton ballast gemonteerd, de ballast heeft een draaicirkel van 7,55 meter. De maximale ballast voor de kraan is 160 ton.
De stempelbasis meet 12,2 x 12,4 meter.
De vijf-delige hoofdmast heeft een basislengte van 15,5 meter en schuift vier maal tot een maximale lengte van 60 meter uit. De hoofdmast is hier 30,5 meter meter lang.
De 9-schijfs 235-tons haak is hier in gebruik en is tien maal ingeschoren. De haak heeft een gewicht van 2,8 ton.
Hier wordt een IHC S-800 heihamer gelost en in de opslag gehesen. De hamer is ongeveer 14,6 meter lang en weegt 83 ton. Inclusief transportframes en rigging hijst de AC 700 nu ongeveer 90 ton.
Met deze last kan de kraan ongeveer 20 meter vlucht geven in deze configuratie.
Deze kraan is tegenwoordig niet meer via Hiap Tong in gebruik.
Hier wordt de Scania P 440 van Kim Soon Lee gelost.
De IHC S-600 hamer is ongeveer 12,7 meter lang en weegt 64 ton. Inclusief transportframes en rigging hijst de AC 700 nu ongeveer 70 ton.
Een erg fraaie kraan in de Hiap Tong kleuren!