De zwaarste truck die Hup Hin uit Singapore (SG) inzet is deze stoere MAN TGX 41.680. De truck werd ook ingezet voor het transport van overmaatste luchtbehandelingskasten, er wordt een 12-assige aanhanger getrokken.
De 4-assige truck met 8x4-aandrijving wordt door een MAN D2863, een 16,2-liter 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 500 kW (680 pk), aangedreven.
Achter de voorste as zijn de accu en AdBluetank gemonteerd.
Boven de aangedreven assen is een zware ballastbak gemonteerd om voldoende druk op de assen te geven. De truck heeft een technisch maximaal totaalgewicht van 41 ton.
Achter de cabine zijn een 900 liter dieseltank, een 300 liter hydrauliekolietank, luchtketels en een grote koeler voor de hydrauliekolie gemonteerd. Een WSK 440 koppelomvormer is verbouwd. De trekker is voor treingewichten tot 250 ton toegelaten.
Hier wordt een 12-assige Cometto modulaire platformaanhanger getrokken.
Aan de bumper is een zware koppeling gemonteerd zodat de transporten ook opgeduwd en geremt kunnen worden.
De combinatie zal nu de bouwplaats gaan oprijden. De aanhanger wordt per handbesturing gestuurd.
Een zeer fraaie combinatie van Hup Hin!
Een tweede keer dat ik de MAN zag werden twee lange staalkoloms gereden. Hier verlaat de combinatie de fabricage werf.
Hier werd een 7-assige aanhanger getrokken, tussen de 3- en 4-assige modules is een lange tussenbrug gemonteerd.
De fraaie MAN TGX 41.680 van Hup Hin werd ook ingezet voor het transport van een tunnelboormachine. De lading zou door de Liebherr LTM 1500-8.1 van Moh Seng gelost worden.
Hier wordt een 10-assige Cometto platformwagen getrokken.
De lading heeft een gewicht van 96 ton.
Een zeer fraaie combinatie van Hup Hin!
Hier werd de fraaie MAN TGX 41.680 van Hup Hin ingezet om een overmaatse lading te transporteren. Hier werd gewacht tot het transport de openbare weg op mocht draaien.
Getrokken wordt hier een 7-assige Cometto aanhanger. De lading is een staalconstructie die naar het vliegveld gebracht moest worden.
Een paar dagen later kwam ik de combinatie wederom tegen, hier moesten overmaatste koeltorens naar de bouwplaats gereden worden.
Het transport wordt in Singapore door de auilairy police begeleid. Vanwege de hoogte moest om de verkeerslichten heen gereden worden.
Tussen de twee 3-assige modules is een lange tussenbrug gemonteerd.
Snel na aankomst wordt de combinatie de bouwplaats opgereden. Een fraai transport uitgevoerd door Hup Hin!