Deze fraaie Terex AC 250-1 van Moh Seng uit Singapore (SG) werd voor de montage van een torenkraan aldaar ingezet. Het is een 250 tons telescoopkraan gemonteerd op een 6-assige onderwagen. Moh Seng zet in totaal twee van deze kranen in.
De 6-assige onderwagen wordt door een Mercedes-Benz dieselmotor met een vermogen van 450 kW (612 pk) aangedreven. De assen 2, 4, 5 en 6 worden aangedreven, de assen 1 tot 3, 5 en 6 zijn stuurbaar. De vierde as is liftbaar.
Hier werd de kraan met de volledige ballast van 96,6 ton ingezet, de ballast heeft een draaicirkel van 5,6 meter. De volledige stempelbasis meet 8,68 x 8,5 meter, of half 8,68 x 5,54 meter.
De AC 250-1 werd ingezet voor de montage van een Terex CTL 340-24 torenkraan.
Hier word de 45 meter lange voorgiek van de CTL 340-24 met een gewicht van ongeveer 8 ton opgehesen. De hoofdmast van de AC 250-1 is hier 72,1 meter uitgeschoven, de maximale lengte van de hoofdmast is 80 meter.
Enkele momenten later werd de kraan gedemonteerd en konden de ballastwagens de bouwplaats verlaten. De eerste combinatie bestaande uit een 2-assige Scania P 400 met 2-assige hoogbed trailer neemt de vier zijtassen met elk een gewicht van 11 ton mee.
De 2-assige MAN TGS 19.360 met 2-assige hoogbed trailer neemt drie ballastplaten van elk 12,4 ton en de stempelschotten van de kraan mee. Doorgaans wordt in Singapore voor zeer compacte ballastcombinaties gekozen omdat binnenstedelijke bouwplaatsen zeer krap zijn.
De Terex AC 250-1 is ingepakt 16,97 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht is ongeveer 92 ton.
Tijdens het transport over de weg kan 15 ton ballast geometrisch op de onderwagen meegenomen worden.
De 7-delige hoofdmast heeft een basislengte van 14,5 meter en schuift zes maal tot maximaal 80 meter uit. Naast de hoofdmast wordt een 10,4 - 20 meter lange klapjib meegenomen. De jib is hydraulisch in een hoek tussen 0 en 40 graden ten opzichte van de hoofdmast verstelbaar.
Een zeer fraaie kraan van Moh Seng!