Deze Liebherr LTM 1500-8.1 van Moh Seng uit Singapore (SG) was voor de demontage van een torenkraan ingehuurd. Om de bouwplaats op een universiteitsterrein te bereiken moest de kraan eerst een paar uitdagende bochten nemen.
De kleinste draaicirkel die de kraan kan maken heeft een radius van 7,145 meter. De uitrit is natuurlijk primair voor auto's gemaakt, de kraan moet een paar keer steken. De voorste vier en laatste twee assen zijn stuurbaar.
Tenslotte nog een krappe rotonde, vervolgens kan de kraan achteruit naar de bouwplaats toe rijden. De kraan is 21,4 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. De kraan weegt ongeveer 125 ton in deze configuratie.
Een paar uur later is de beweegbare jib bijna opgebouwd.
De 8-assige onderwagen wordt door een Liebherr D9508 A7, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 500 kW (680 pk), aangedreven. De assen 1, 2, 4 en 5 worden aangedreven en de assen 1 tot 4, 7 en 8 zijn stuurbaar.
De stempelbasis meet 10 x 9,6 meter.
Hier was de kraan met 135 ton ballast opgebouwd, dat bestaat uit zeven platen van elk 15 ton, daarop nog eens twee blokken van elk 15 ton. De ballast heeft een draaicirkel van 6,6 meter.
De kraan is met een 42 meter lange beweegbare jib opgebouwd. De beweegbare jib heeft een basislengte van 21 meter en kan in stappen van 7 meter tot maximaal 91 meter lengte verlengt worden.
De kraan is in TY3N configuratie opgebouwd, de hoofdmast is tot een lengte van 57,7 meter uitgeschoven en de armen van de YSL afspanning zijn elk 42 graden uitgevouwen.
Hier werd een Terex Comedil CTL 340-24 gedemonteerd. Deze torenkraan werd destijds opgebouwd door de Terex AC 250-1 van Moh Seng.
De giek van de torenkraan heeft een lengte van 45 meter en weegt ongeveer 8 ton.
Een erg fraaie kraan van Moh Seng!