De fraaie Terex AC 700 van Hiap Tong uit Singapore (SG) stond op een bouwplaats gereed om een voorgemonteerde voetgangersbrug op een trailer te laden en vervolgens later die nacht op de lagers te monteren.
De 700 tons kraan is gemonteerd op een 9-assige onderwagen die door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 480 kW (653 pk), aangedreven.
De X-vormige stempelbasis is 11,64 meter breed aan de voorkant en 12,36 meter breed aan de achterkant. De stempellengte is 12,2 meter.
Voor deze klus stond de kraan met 40 ton ballast opgebouwd, de maximale ballast van de kraan is 160 ton. De ballast heeft een draaicirkel van 7,5 meter.
Ondertussen is de kraan niet meer voor Hiap Tong werkzaam.
Tijdens het transport over de weg wordt de bovenwagencabine achter de bovenwagen gezwenkt.
De vijf-delige hoofdmast heeft een basislengte van 15,5 meter en schuift vier maal tot een maximale lengte van 60 meter uit. Hier is de hoofdmast tot een lengte van 35,5 meter uitgeschoven.
De combinatie om de brug later die nacht te transporteren is aangekomen; het is de MAN TGX 41.680 van Hup Hin met een 8-assige aanhanger.
Later die avond wordt begonnen met het hijsen van de brug.
De brug heeft een gewicht van ongeveer 40 ton. Het monteren van de brug heb ik niet meer kunnen aanschouwen.