De grootste kraan die Scheffknecht uit Lustenau (AT) inzet is deze fraaie Tadano ATF 220G-5, een 220-tons kraan op een 5-assige onderwagen. De kraan werd samen met de Liebherr LTM 1130-5.1 van Scheffknecht en de Tadano ATF 400G-6 van Mayer ingezet om een zware boot in het water te hijsen.
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LS, een 8-cilinder dieselmotor met 551 pk, aangedreven. De kraan heeft een 10x8-aandrijving, alleen de middelste as wordt niet aangedreven.
De stempelbasis meet 9,05 x 8,3 meter, of half 9,05 x 5,6 meter.
De volledige ballast weegt 71 ton en heeft een draaicirkel van 4,98 meter. De ballast bestaat uit een basisplaat van 2 ton, een plaat van 10 ton, twee platen van elk 11,5 ton, een topplaat van 12 ton en twee zijtassen van elk 12 ton. Geometrisch kan de kraan maximaal 12 ton op de onderwagen meenemen, indien de locale aslasten dat toestaan.
De 7-delige hoofdmast heeft een basislengte van 13,2 meter en schuift zes maal tot een totale lengte van 68 meter uit.
Aan de achterkant van het chassis is een grote kist voor wat hijsgereedschap en stempelhout gemonteerd.
Ingepakt heeft de kraan een lengte van 15,2 meter, een breedte van 3 meter en een hoogte van 3,94 meter. Het transportgewicht van de kraan is 60 ton.
Een fraaie kraan van Scheffknecht!