De grootste kraan van Mayer uit Burgberg (DE) is deze fraaie Tadano ATF 400G-6, het is een 400 tons kraan op 6 assen. Deze kraan heeft productie nummer 2 en was de eerste wereldwijd die uitgeleverd werd.
De kraan werd hier als 250 tonner ingezet op een grote bouwplaats waar een hal uit prefab betonelementen werd opgebouwd. De Tadano lost hier de fraaie Volvo FH16 750 van Brenner.
De 6 assige onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 8 cilinder dieselmotor met 653 pk, aangedreven. 4 van de 6 assen worden aangedreven, alle assen zijn stuurbaar.
Ingepakt heeft de kraan een lengte van 19 meter, een breedte van 3 meter en een hoogte van 4 meter. Het transportgewicht is 72 ton.
De kraan is hier met 78 ton ballast opgebouwd. De ballast bestaat uit drie basisplaten van 7, 8,5 en 9 ton, daaraan twee zijtassen van elk 11 ton en daarop een brede plaat van eveneens 11 ton. Naast het koppelframe worden dan nog twee blokken van 10 ton gelegd. De complete ballast weegt 138 ton, daarvoor moeten nog zes blokken van 10 ton aan deze configuratie toegevoegd worden.
De stempelbasis meet 8,9 x 8,5 meter.
De hoofdmast heeft een basislengte van 15 meter en is compleet uitgeschoven 60 meter lang. De giek is hier 45,4 meter uitgeschoven. De hoofdmast kan met een vaste jib van 12 meter verlengt worden, meer mogelijkheden heeft de kraan van Mayer niet.
Deze elementen wegen ongeveer 20 ton. De ballastradius is 5,6 meter.
De eerste 25 ton ballast en de stempelschotten worden op een 3 assige trailer meegenomen. De overige ballast wordt op losse trailer aangevoerd.
De bovenwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 926 LA, een 6 cilinder dieselmotor met 265 pk, aangedreven.
Later op de dag worden de lange balken van zo'n 30 meter en 33,4 ton zwaar aangevoerd.
Aanvoer door een Scania R 560 met 3 assige dolly van dolly van Brenner, die met 3 combinaties tussen de bouwplaats en fabriek pendelde.
Achterop de kraan hangt een grote kist met stempelhout en wat klein hijsgereedschap.
De hoofdmast zou met een beweegbare jib van maximaal 78 meter verlengt kunnen worden. Ongeveer 120 meter haakhoogte kan zo bereikt worden.
De laatste keer omzetten voor de laatste drie balken.
Een van de grootste kranen in Zuid-Duitsland! Een fraaie en frisse kraan.