De grootste Liebherr in de vloot van Peck Tiong Choon uit Singapore (SG) is deze fraaie Liebherr LTM 1750-9.1. De kraan werd op dezelfde bouwplaats en in dezelfde configuratie als de Liebherr LTM 1750-9.1 van Bok Seng ingezet.
De stempelbasis is 12 x 12 meter.
De 4-delige hoofdmast heeft een basislengte van 16,3 meter en schuift tot een maximale lengte van 52 meter uit. De hoofdmast is hier tot een lengte van 32,7 meter uitgeschoven. De YSL-afspanning is 10 graden uitgevouwen.
Hier wordt het tail skin segment van een tunnelboormachine (TBM) gehesen.
Dit element is ongeveer 7,6 meter hoog en lang en is 4,31 meter breed. Het gewicht is ongeveer 58 ton.
Langzaam wordt het element boven de schacht van de TBM gezwenkt.
Aan de bovenwagen is een contragewicht van 204 ton gemonteerd, de ballast heeft een draaicirkel van 8,33 meter. Hier wordt de tweede lier gebruikt omdat deze meer hijsdraad kan opslaan dan de hoofdlier in de bovenwagen. De last moet tot een diepte van ongeveer 50 meter gebracht worden.
Langzaam verdwijnt het segment in de schacht. Een fraaie hijs door Peck Tiong Choon uitgevoerd!