Deze fraaie Liebherr LTM 1100-5.2 van Mammoet uit Schiedam (NL) werd gebruikt om SPMT modules samen te bouwen die voor het transport van een groot jacht in Enkhuizen (NL).
Het is een 100-tons kraan die op een 5-assige onderwagen gemonteerd is. Een deel van de ballast wordt op een 2-assige aanhanger meegenomen om de aslasten van de kraan te reduceren. Het bouwjaar van de kraan is 2016.
De onderwagen wordt door een Liebherr D846 A7, een 6-cilinder dieselmotor met 503 pk, aangedreven. Deze kraan beschikt over de optionele 10x8 aandrijving, waarbij de assen 1, 2, 4 en 5 aangedreven worden.
Onder de onderwagencabine worden de ronde kunststof stempelschotjes meegenomen.
De stempelbasis meet 7,4 x 7 meter, of half 7,4 x 5 meter.
Hier werden de zadels op de SPMT gemonteerd waarop het jacht geladen zou worden.
De 6-delige hoofdmast heeft een basislengte van 11,5 meter en schuift vijf maal tot een maximale lengte van 52 meter uit. Hier is de hoofdmast 26,4 meter uitgeschoven.
Hier is de kraan met 26 ton ballast opgebouwd. Om de volledige ballast van 35 ton te configureren worden nog twee zijtassen van elk 4,5 ton benodigd. De ballast heeft een draaicirkel van 3,97 meter.
Ingepakt is de kraan 13,64 meter lang, 2,75 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht van de kraan is ongeveer 60 ton.
Op de aanhanger wordt 11 ton ballast meegenomen.
Een fraaie kraan in de Mammoet-kleuren!