De Liebherr LTM 1750-9.1 van Bok Seng uit Singapore (SG) werd voor het hijsen van pontons ingezet.
Om de onderwagen aan te drijven wordt een 8-cilinder Liebherr dieselmotor met een vermogen van 505 kW (686 pk) gebruikt. De assen 2,3, 5 en 6 worden aangedreven, alle assen zijn stuurbaar.
De X-vormige stempeling meet 12 x 12 meter.
Hier stond de kraan met de volledige ballast van 204 ton opgebouwd, de draaicirkel van de ballast is 8,33 meter.
De 4-delige hoofdmast heeft een basislengte van 16,3 meter en schuift drie maal tot een totale lengte van 52 meter uit. Hier is de hoofdmast tot een lengte van 38,2 meter uitgeschoven. De armen van de YSL afspanning zijn elk 10 graden uitgevouwen.
Het eerste ponton met een gewicht van 52 ton is uit het water gehesen.
Het ponton wordt op een gereedstaande combinatie van Bok Seng geladen, bestaande uit een Scania R 620 met een 12-assige Scheuerle K25 trailer.
Het tweede ponton wordt op de tweede combinatie geladen, deze combinatie bestaat uit een MAN TGS 40.540 met eveneens een 12-assige Scheuerle K25 trailer.
Het derde en laatste ponton met een gewicht van 52 ton wordt uit het water op een vlucht van ongeveer 24 meter gehesen.
De laatste combinatie bestaat uit de tweede MAN TGS 40.540 met een 12-assige Scheuerle K25 trailer.
Vanwege het formaat van de lading mag het transport pas 's avonds de openbare weg op. Een fraaie klus gedaan door de Liebherr LTM 1750-9.1 van Bok Seng!