Dit is de tweede Liebherr LTM 1500(-8.1) die Bok Seng uit Singapore (SG) ingezet heeft. Het is een 500-tons kraan op een 8-assige onderwagen uit het bouwjaar 2005. Ondertussen is deze kraan verkocht en werkt nu in Indonesie.
De onderwagen wordt door een Liebherr D9508 A7 dieselmotor met een vermogen van 500 kW (680 pk) aangedreven.
De stempelbasis meet 10 x 9,6 meter, of half 10 x 6,25 meter.
De kraan was met de eerste versie van de YSL uitgevoerd die later niet meer gebruikt mocht worden. Bij deze versie van de afspanning werden de afspanarmen per kant op de kraan gemonteerd, de afspankabels werden aan de as van de schijven aan de kop gemonteerd.
Ingepakt is de kraan 21,4 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. Deze kraan heeft een totaalgewicht van ongeveer 96 ton.
De kraan zou twee tanks vanaf een ponton hijsen, deze komen via het water op een ponton aangevaren. Zowel het ponton als de sleepboot komen uit de Bok Seng groep.
Aan de bovenwagen is 135 ton ballast gemonteerd, dat is de volledige ballast voor deze kraan.
De kraan is met de vier-delige 50 meter lange hoofdmast uitgevoerd, de hoofdmast is hier tot een lengte van 42,1 meter uitgeschoven.
De eerste tank hangt in de kraan, de tank weegt ongeveer 25 ton.
Deze tank zal via de weg verder vervoerd gaan worden, deze klus zou door Harbour Handlers uitgevoerd gaan worden.
De tanks worden bij een vlucht van ongeveer 23 meter vanaf het ponton weggehesen.
Ook de tweede tank is snel geladen, beide tanks zullen in verband met de afmetingen later die avond over de weg gereden worden. Een fraaie en snelle klus door Bok Seng!