Boekestijn uit Maasland (NL) heeft meerdere Liebherr LTM 1500 en LTM 1500-8.1 in gebruik (gehad). Deze fraaie LTM 1500-8.1 werd samen met de Liebherr LTM 1750-9.1 van Boekestijn ingezet om cablepans te testen bij de firma Birkhoff in Pernis (NL).
De 8-assige onderwagen wordt door een Liebherr D9508 A7, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 500 kW (680 pk), aangedreven. De assen 1, 2, 4 en 5 worden aangedreven. De assen 1 tot 4, 7 en 8 zijn stuurbaar.
De stempelbasis meet 10 x 9,6 meter, of half 10 x 6,25 meter. De stempelschotten worden op een aparte trailer aangevoerd en zijn 4,2 meter lang en 2,45 meter breed.
Hier werd de kraan met de maximale ballast van 165 ton ingezet, dat heeft een draaicirkel van 6,6 meter. De ballast bestaat uit zeven platen van elk 15 ton en twee stapels van vier blokken die elk 7,5 ton wegen. Het koppelframe met verstellier van de beweegbare jib weegt 21,5 ton, maar wordt niet als ballast meegerekend.
De kraan werd hier in TY3 configuratie ingezet, met de 50 meter giek en de YSL (zijdelingse) afspanning. De giek is hier 47,3 meter uitgeschoven. In deze configuratie hijst de kraan maximaal 134 ton op 8 meter vlucht en 15 ton op 46 meter vlucht. Optioneel staat ook een 84 meter lange giek ter beschikking, waarbij het laatste deel van de 50 meter giek door een pakket van 4 delen vervangen wordt.
Samen met de LTM 1750-9.1 werden dus twee cablepans getest, beide kranen hijsen hier zo'n 280 ton, waarbij de 750 tonner het meerdendeel hijst.
Een zeer fraaie kraan waarvan fabrikant Liebherr er zo'n 600 heeft gefabriceerd nadat de kraan op de Bauma van 1998 werd geintroduceerd.