De Liebherr LTM 1150-6.1 van Boekestijn wordt hier ingezet als hulpkraan bij het testen van cablepans wat werd gedaan door de Liebherrs LTM 1750-9.1 en de LTM 1500-8.1, eveneens van Boekestijn.
De kraan staat op een 6 assige onderwagen zodat de kraan zelf een gedeelte (15 ton) van zijn eigen ballast legaal mee mag nemen. De kraan weegt dan 72 ton en is ingepakt 16,1 meter lang.
In de onderwagen ligt een Liebherr D9508 A7 dieselmotor met 544 pk. Daarmee worden 4 van de 6 assen aangedreven. Alle assen zijn stuurbaar zodat ook in krabbengang gereden kan worden.
De bovenwagen wordt aangedreven door een Liebherr D934L A6 motor, met 175 pk. Daarmee worden twee hydropompen aangedreven die de kraanfuncties bedienen. De cabine is kantelbaar uitgevoerd.
De stempelbasis van de kraan meet 9,3 x 8,3 meter. De stempels zijn op afstand te bedienen met behulp van een Bleutooth afstandsbediening. De stempelschotten worden achterop de kraan meegenomen.
Hier is de kraan opgebouwd met 30,8 ton ballast, dat is nog te verzwaren tot 46,8 ton met behulp van twee blokken die zijdelings worden aangehangt. 15 ton ballast wordt zelf op de kraan meegenomen, de rest van de ballast wordt met een bakwagen nagelevert. De ballast heeft een draairadius van 4,3 meter.
De hoofdmast heeft een maximale lengte van 66 meter, te verlengen met een klapjib van 19 meter die de kraan zelf meeneemt. Tussen de klapjib en hoofdmast kunnen nog twee verlengstukken van 7 meter gemonteerd worden waarmee een maximale haakhoogte van 92 meter bereikt wordt. De hoofdmast is hier 32,9 meter uitgeschoven.