Dit is de andere Liebherr LR 1350/1 van Max Bögl, deze is in LN uitvoering. LN is geen afkorting maar staat voor de typen hoofdmast en beweegbare hulpgiek waarmee deze kraan uitgevoerd is.
Het grote verschil tussen de normale en de LN kraan is de giek, die van de LN is veel kleiner en lichter. De hoofdmast van de normale kraan meet 3 x 2,4 meter, die van de LN versie 2,42 x 2,2 meter.
Opgebouwd met 105 ton ballast. Dat is niet maximaal, maximaal zijn het 125 ton. De draairadius van de ballast is 7,1 meter.
In de bovenwagen ligt een 6 cilinder Liebherr D 926 TI-E dieselmotor met 367 pk. Daarmee worden vier hydraulische pompen aangedreven om de kraanfuncties te bedienen.
Het bouwjaar van de kraan is 2008.
De rupsen zijn 9,7 meter lang, 1 meter breed en 1,53 meter hoog. De rupsen wegen 22 ton per stuk. De onderwagen is 8,2 meter breed.
Tussen de rupsen hangt in totaal 38 ton centrale ballast. De ballast is per kant opgebouwd uit twee blokken van elk 7,5 ton met bovenop een plaat van 4 ton, die tevens als bordes gebruikt wordt.
De LN giek is kleiner en lichter, dat betekend minder capaciteitverlies door het gewicht van de zware giek op grotere vlucht. Bovendien kunnen langere gieklengtes gevoerd worden. Bijvoorbeeld hoofdmast met beweegbare jib; normale LR 1350/1: 56 + 66 meter en de LR 1350/1-LN: 66 + 84 meter.
De sprenkels zijn dicht i.p.v. de vakwerksprenkels van de gewone LR 1350/1. Over de hoofdmast van de LN kraan kan maximaal 250 ton gehesen worden.
Opgebouwd met 24 meter hoofdmast en 36 meter beweegbare jib.