De fraaie Kobelco SL6000 van Bok Seng uit Singapore (SG) werd ingezet om een onderdeel van een TBM (tunnelboormachine) te hijsen. Hier wordt het onderdeel samen met een Liebherr LTM 1500-8.1, eveneens van Bok Seng, vanuit horizontale naar verticale positie gebracht.
Enkele momenten later hangt de last verticaal in de kraan en kan de LTM 1500-8.1 gedemonteerd worden. Hier staat de kraan met een 36 meter lange hoofdmast en een 30 meter lange superliftmast opgebouwd.
De 300-tons haak is hier in gebruik.
De kraan wordt vervolgens gezwenkt om de superliftballast aan te koppelen. De superliftballast is op 16 meter contraradius geplaatst.
Aan de bovenwagen is in totaal 180 ton ballast gemonteerd, de ballast bestaat uit een bodemplaat van 20 ton en totaal zestien blokken van elk 10 ton. De superliftballast heeft een totaalgewicht van 250 ton.
Als de superliftballast is vastgemaakt, de kraan kan de last nu aftoppen en boven de schacht zwenken.
De last heeft een gewicht van 245 ton en wordt op een vlucht van 20 meter gehesen.
Wederom een zeer fraaie inzet door deze fraaie kraan van Bok Seng!