Deze fraaie Kobelco 7250-2F van Bok Seng uit Singapore (SG) stond op hun werf opgebouwd en werd voor diverse hijswerkzaamheden ingezet. Het is een 250-tons rupskraan.
De kraan wordt door een Hino P11C-UN, een 10,52-liter 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 247 kW, aangedreven. De dieselmotor drijft in totaal vier hydraulische pompen aan.
De onderwagen van de kraan is 8,97 meter lang en 7,47 meter breed.
Tussen de rupsen is in totaal 20 ton centrale ballast gemonteerd.
Voor het transport over de weg moeten de rupsen van de onderwagen gescheiden worden. Een enkele rups is 8,97 meter lang, 1,07 meter breed en 1,355 meter hoog. Het gewicht per stuk is 20 ton.
Aan de bovenwagen is totaal 97,1 ton ballast gemonteerd. De ballast heeft een draaicirkel van 5,85 meter.
De kraan is met twee 13,5-tons hijslieren uitgevoerd. De hoofdmast heeft een basislengte van 15,2 meter en heeft een maximale lengte van 76,2 meter.
Hier stond de kraan met een 51,8 meter lange hoofdmast opgebouwd. In deze configuratie kan de kraan maximaal 77 ton bij 10,8 meter vlucht of 12,8 ton tot 46,5 meter vlucht hijsen. Een erg fraaie kraan van Bok Seng!
Een paar maanden later vond ik de Kobelco 7250-2F van Bok Seng op een grote bouwplaats in Singapore (SG). Hier werd een nieuwe brug gebouwd, de kraan werd voor het hijsen van de brugsegmenten ingezet.
De segmenten wegen ongeveer 42 ton, het hijsframe weegt zo'n 4 ton. De kraan is hier met een 30,5 meter lange hoofdmast opgebouwd.
Op hetzelfde project werd ook de Kobelco SL6000 van Bok Seng ingezet. De grote kraan bouwde de brug over het kanaal, de kleinere kraan bouwde het gedeelte over land. Een interessante klus door Bok Seng!