Sarens zette deze Terex CC 2800-1 in vanaf ponton om een scheepsromp te hijsen in Gouda (NL).
De kraan is opgebouwd met 48 meter hoofdmast en superlift.
Op het zelfde ponton staat een door Sarens ingehuurde Terex CC 2880-1 van PVE. Deze kraan kan ook als NT (Narrow Track) opgebouwd worden.
De scheepsromp (geheel links in beeld) is gebouwd in Rotterdam en werd over het water naar Kaag vervoerd. Een grote bottleneck is de sluis bij Gouda die voor dit deel (14 meter) te smal is.
Daarom wordt de romp, van 540 ton van het ponton afgehesen en op speciale dragers gelaten. Daarmee kunnen de onderdelen de sluis passeren en elders samengesteld worden en afgebouwd.
Als hulpkraan staat een Liebherr LTM 1100-5.2 tussen de opbouwkranen in.
Het ballasten van het ponton waar de CC 2800's op staan duurt ongeveer 6 uur.
Inmiddels hangt de romp van 540 ton in de kranen, het ponton wordt eronder weggevaren.
Uiteindelijk zal dit luxe-jacht een lengte bereiken van 102 meter. Als het jacht in 2014 gereed komt, zal de sluis bij Gouda ook verbouwd zijn zodat het zelfstandig gepasseerd kan worden.