Bij de bouw van de nieuwe Ramspolbrug nabij Kampen werd deze nieuwe Terex CC 2800-1 van Sarens ingezet met ballastkar.
Hier moest de kraan in tandemhijs met een Liebherr LTM 1400-7.1 vanaf ponton zware balken plaatsen. De kraan is opgebouwd met 84 meter hoofdmast.
Bijzonder is de inzet met ballastkar, een zeldzame verschijning.
Hier is de machinist bezig de wielstellen te draaien zodat de kraan naar achteren kan rijden. Eerst moet daarvoor de kar opgedrukt worden met de cilinders zodat de wielen ontlast worden tijdens het draaien.
Op de kar liggen 30 platen van elk 8 ton, maakt 240 ton totaal.
Het gaat om een nagelnieuwe CC 2800-1 die direct uit de fabriek was geleverd.
Aan de bovenwagen hangt 180 ton ballast.
Tussen de bovenwagen en de ballastwagen in is een vast vakwerk frame gemaakt. De superlift radius is dan niet te veranderen. Tussen beide kan ook een uitschuifbare stinger gemonteerd worden waarmee de radius wel veranderlijk is.
De ballastkar kan ook op een Terex TC 2800-1 gebruikt worden; de kraan moet dan wel op halve stempelbasis staan.
Tussen de rupsen in hangt 30 ton centrale ballast per kant.
Een enkele rups is 11,66 meter lang, 1,5 meter breed en 1,7 meter hoog. Gewicht per stuk is 44 ton.