Stravers uit Veghel (NL) beschikt over deze fraaie Grove GMK5220 die hoofdzakelijk wordt gebruikt voor de (de)montage van haar eigen torenkranen.
Voor een klant in Friesland moest een portaal ontwikkeld worden waarop een torenkraan komt te staan, dit portaal werd gebouwd door Rusch uit Zwaag en zou hier vertransportteerd gaan worden.
De kraan heeft bouwjaar 2011.
De kraan kan ook met een grille in de cabine geleverd worden, een voorbeel daarvan is de kraan van Van Riel.
De giek is maximaal 68 meter lang, maar hier tot 31,7 meter uitgeschoven.
Opgebouwd met 41 ton ballast, maximaal is dat uit te breiden naar 77 ton.
De kraan stempelt 8,6 x 8,1 meter. De stempelschotten worden achterop de kraan meegenomen.
Hier wordt het frame op de dieplader van Winder Limmen geladen.
Klaar voor vertrek.
De kraan inmiddels ook.
Later die avond wordt de dieplader weer gelost door de kraan, ditmaal bij een boer op het erf in de Wieringermeer (NL).
De kraan is nu opgebouwd met 71 ton ballast.
Op het terrein van de boer zullen de poten aan het frame gelast worden. Dit kon niet in de werkplaats van Rusch worden gedaan omdat het portaal dan niet meer te transporteren is naar de haven vanwege zijn afmetingen.
Twee dagen later was het portaal af en wordt het wederom door Winder vervoerd. Hier aangekomen in de haven van Oude Zeug.
De kraan is opgebouwd met 51 ton ballast.
Het portaal wordt vervolgens op het ponton geladen om zijn weg over het water te gaan vervolgen.