De Grove GMK5220 van M.J. Van Riel in Nieuwe Niedorp bij het opzetten van twee torenkranen.
's Ochtends vroeg bij het samenbouwen van de onderwagen.
De ballast weegt 77 ton en maakt een radius van 5,3 meter.
De eerste torenkraan is een Liebherr 200 EC-H.
Na het stapellen van de onderwagen ballast wordt het eerste torenstuk geplaatst.
De stempelafmetingen zijn 8,6 x 8,1 meter.
De hoofdmast is maximaal 68 meter lang en hier tot 59,1 meter uitgeschoven.
Het cabinehuis met draaikrans weegt 8,4 ton.
Tijdens het nemen van de foto's was dit de grootste kraan van M.J. Van Riel, tegenwoordig bezitten zij echter ook twee Grove GMK6300L en een GMK6400.
De spits weegt 1,9 ton.
De achtergiek met lier weegt 6,3 ton.
Samenstellen van de giek.
De voorgiek is 50 meter lang.
De onderwagen van de kraan is 3 meter breed.
Als laatste wordt er nog ballast in de achtergiek gehesen.
Aansluitend nog verkassen voor de volgende torenkraan.
De volgende dag, wederom een torenkraan opbouwen. Ditmaal een Liebherr 180 HC.
De hoofdmast is nu 54,5 meter uitgeschoven. De hoofdmast kan nog verlengt worden met 37 meter jib.
De draaikrans weegt 8 ton.
De achtergiek met lier weegt 9 ton.
De voorgiek is 43,4 meter lang.
Als beide kranen opgebouwd zijn is het tijd om de telescoopkraan af te bouwen.
Als vaste ballastwagen wordt deze Mercedes Actros met 6 assige hoogbed trailer.
Op de trailer worden 66 ton ballast en de stempelschotten meegenomen.
Ingepakt is deze kraan 15,5 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog.
Het transportgewicht van de kraan is 60 ton.