Op 15 september 2018 hield firma Feldmann Pneukran + Transport AG een opendag op haar vestiging in Schmerikon (CH), om de toevoeging van de nieuwe grootste kraan in de firma; een Liebherr LTM 1450-8.1, te vieren.
Een opendag bij Feldmann betekend veel opgesteld materieel, vriendelijke medewerkers en een goede verzorging.
Buiten de deur stond deze fraaie Mercedes-Benz Actros 3351 met 3 assige Goldhofer hoogbed oplegger. De lading is een wagon.
Weggestopt in een hoekje, maar daar is deze kraan ook voor ontwikkeld. De Liebherr LTC 1050-3.1 met een hoofdmast van 36 meter en een variabele afstempeling.
Een fraaie Mercedes-Benz Actros 4165 in 8x6 uitvoering.
Gekoppeld met een 2 bed 4 Goldhofer dieplader. De lading is een Sennebogen draadkraan van de firma Kibag.
Een fraaie Mercedes-Benz Actros 4158 in 8x4 uitvoering.
Op de 4 assige Goldhofer semidieplader staat een Wirtgen WR 240i van Eberhard met een gewicht van 30,6 ton.
Een Mercedes-Benz Actros 2651 met Fassi F365 en 2 assige Goldhofer dieplader.
Ook relatief nieuw; deze Liebherr LTM 1250-5.1.
Het is een 250 tons kraan met een hoofdmast van 60 meter en variabele afstempeling.
De kleinste mobiele kraan is deze Liebherr LTM 1030/2, een 35 tons kraan met een hoofdmast van 30 meter.
Een Liebherr LTM 1130-5.1, een 130 tons kraan met een hoofdmast van 60 meter.
Een Terex AC 100/4 L, een 100 tons kraan met een hoofdmast van 59,4 meter. Hiervan heeft Feldmann twee stuks in de vloot.
De redenen om deze opendag te organiseren. Deze fraaie Liebherr LTM 1450-8.1 vervangt de LTM 1400-7.1 en is nu de grootste kraan in de vloot van Feldmann.
Het is een 450 tons kraan op een 8 assige onderwagen. De hoofdmast heeft een maximale lengte van 85 meter. De radius van de ballast is variabel en is hier op de grootst mogelijke radius van 7 meter gesteld.
De kraan stond met de maximale lengte beweegbare jib van 84 meter opgesteld. De hoofdmast is hier 42,5 meter uitgeschoven. De ballastradius op de foto is 6 meter.
Drie vouwkranen, een Spierings SK2400-AT7, een Spierings SK1265-AT6 en een Liebherr MK 88.
Nog een Liebherr MK 88, een 4 assige mobiele torenkraan met 45 meter gieklengte.
In totaal stonden drie Liebherr MK 88 opgesteld.
Drie telescoopkranen; een Liebherr LTM 1100-5.2, een 100 tons kraan met een hoofdmast van 52 meter. Een Liebherr LTM 1130-5.1, een 130 tons kraan met een hoofdmast van 60 meter en een Liebherr LTM 1150-6.1, een 150 tons kraan met een hoofdmast van 66 meter.
Een Liebherr LTM 1200-5.1, een 200 tons kraan met een hoofdmast van 72 meter.
De tweede Mercedes-Benz Actros 4165 in 8x6 uitvoering. Deze truck werd ook ingezet bij het transport van staalkabels voor de Zugspitze.
Getrokken wordt een 8 assige Goldhofer moduletrailer. De lading is de bovenwagen van een spoorkraan.
Nog een Mercedes-Benz Actros 4165, maar nu in 8x4 uitvoering.
Op de 6 assige Goldhofer semidieplader is een Doosan DX300lc van AG für Baumaschinen geladen.
Een nieuwe Spierings SK1265-AT6, een 6 assige mobile torenkraan met een gieklengte van 60 meter.
De laatste kraan; deze Liebherr MK 63, een 3 assige vouwkraan met een gieklengte van 36 meter.