Bezoek aan Feldmann Pneukran + Transport AG

Op 15 september 2018 hield firma Feldmann Pneukran + Transport AG een opendag op haar vestiging in Schmerikon (CH), om de toevoeging van de nieuwe grootste kraan in de firma; een Liebherr LTM 1450-8.1, te vieren.

Een opendag bij Feldmann betekend veel opgesteld materieel, vriendelijke medewerkers en een goede verzorging.

Buiten de deur stond deze fraaie Mercedes-Benz Actros 3351 met 3 assige Goldhofer hoogbed oplegger. De lading is een wagon.

Weggestopt in een hoekje, maar daar is deze kraan ook voor ontwikkeld. De Liebherr LTC 1050-3.1 met een hoofdmast van 36 meter en een variabele afstempeling.

Een fraaie Mercedes-Benz Actros 4165 in 8x6 uitvoering.

Gekoppeld met een 2 bed 4 Goldhofer dieplader. De lading is een Sennebogen draadkraan van de firma Kibag.

Een fraaie Mercedes-Benz Actros 4158 in 8x4 uitvoering.

Op de 4 assige Goldhofer semidieplader staat een Wirtgen WR 240i van Eberhard met een gewicht van 30,6 ton.

Een Mercedes-Benz Actros 2651 met Fassi F365 en 2 assige Goldhofer dieplader.

Ook relatief nieuw; deze Liebherr LTM 1250-5.1.

Het is een 250 tons kraan met een hoofdmast van 60 meter en variabele afstempeling.

De kleinste mobiele kraan is deze Liebherr LTM 1030/2, een 35 tons kraan met een hoofdmast van 30 meter.

Een Liebherr LTM 1130-5.1, een 130 tons kraan met een hoofdmast van 60 meter.

Een Terex AC 100/4 L, een 100 tons kraan met een hoofdmast van 59,4 meter. Hiervan heeft Feldmann twee stuks in de vloot.

De redenen om deze opendag te organiseren. Deze fraaie Liebherr LTM 1450-8.1 vervangt de LTM 1400-7.1 en is nu de grootste kraan in de vloot van Feldmann.

Het is een 450 tons kraan op een 8 assige onderwagen. De hoofdmast heeft een maximale lengte van 85 meter. De radius van de ballast is variabel en is hier op de grootst mogelijke radius van 7 meter gesteld.

De kraan stond met de maximale lengte beweegbare jib van 84 meter opgesteld. De hoofdmast is hier 42,5 meter uitgeschoven. De ballastradius op de foto is 6 meter.

Drie vouwkranen, een Spierings SK2400-AT7, een Spierings SK1265-AT6 en een Liebherr MK 88.

Nog een Liebherr MK 88, een 4 assige mobiele torenkraan met 45 meter gieklengte.

In totaal stonden drie Liebherr MK 88 opgesteld.

Drie telescoopkranen; een Liebherr LTM 1100-5.2, een 100 tons kraan met een hoofdmast van 52 meter. Een Liebherr LTM 1130-5.1, een 130 tons kraan met een hoofdmast van 60 meter en een Liebherr LTM 1150-6.1, een 150 tons kraan met een hoofdmast van 66 meter.

Een Liebherr LTM 1200-5.1, een 200 tons kraan met een hoofdmast van 72 meter.

De tweede Mercedes-Benz Actros 4165 in 8x6 uitvoering. Deze truck werd ook ingezet bij het transport van staalkabels voor de Zugspitze.

Getrokken wordt een 8 assige Goldhofer moduletrailer. De lading is de bovenwagen van een spoorkraan.

Nog een Mercedes-Benz Actros 4165, maar nu in 8x4 uitvoering.

Op de 6 assige Goldhofer semidieplader is een Doosan DX300lc van AG für Baumaschinen geladen.

Een nieuwe Spierings SK1265-AT6, een 6 assige mobile torenkraan met een gieklengte van 60 meter.

De laatste kraan; deze Liebherr MK 63, een 3 assige vouwkraan met een gieklengte van 36 meter.

Terug naar het Bezoeken menu