De grootste draadkraan die De Klerk uit Werkendam (NL) inzet is deze fraaie Woltman THW A-3000 PDS, een 300-tonner. De eerste kraan van dit type door Woltman gebouwd. Doorgaans wordt de kraan vanaf het werkschip "Westerschelde" ingezet voor allerlei hei- en hijswerk.
De rupsonderwagen werd bij Liebherr gekocht en wordt ook gebruikt onder de LR 1300. De onderwagen is 9,65 meter lang en 8 meter breed. De bovenwagen werd eerst als 280-tons draadkraan ontwikkeld, maar bleek later genoeg reserve te hebben om als 300-tonner door het leven te gaan. De kraan wordt door een Caterpillar C-13 dieselmotor met 350 kW (475 pk) aangedreven.
De kraan is met twee 20-tons hijslieren en een 15-tons hulplier uitgerust.
De ballast weegt 94,5 ton en heeft een draaicirkel van 6,74 meter. Indien de kraan voor heiwerk met een makelaar opgebouwd is, worden tussen de hoofdmast de steunen achter de ballast twee grote schoren gemonteerd zodat de hoofdmast niet naar achteren gedrukt wordt.
Aan de voorkant wordt de makelaar via de schuiftafel gestabiliseerd en bewogen. De makelaar heeft een standaard lengte van 55 meter en heeft een capaciteit van 60 ton (paal en heihamer. De maximale makelaarlengte is 60 meter.
Het werkschip "Westerschelde" is 64 meter lang en 15,55 meter breed.
De hoofdmast heeft een basislengte van 18 meter en kan in stappen van 3 meter tot 62 meter verlengt worden. Hier stond de kraan met een hoofdmast van 45 meter opgebouwd, de kraan kan de maximaal 155,2 ton bij 7 meter vlucht of 23,5 ton bij 38 meter vlucht hijsen.
Een zeer fraaie en bijzondere kraan uit Nederlandse productie die De Klerk inzet! Een tweede THW A-3000 PDS loopt ondertussen bij Dimco uit Dordrecht (NL), onderdeel van de DEME groep.