Een Terex AC 200-1 van Steil Kranarbeiten uit Saarwellingen (DE), de kraan werd ingezet als hulpkraan bij een Terex Superlift 3800 rupskraan, eveneens van Steil.
Het is een 200 tons kraan op een 5 assig chassis. Ingepakt is de kraan 14,02 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht ligt bij 60 ton. Aangedreven wordt de kraan door een DaimlerChrysler OM 502 LA 8 cilinder dieselmotor met 516 pk. Een snelheid van 85 km/h kan op de weg bereikt worden.
De brede stempelbasis van de kraan is 8,44 x 8,2 meter, of 75%: 8,44 x 6,85 meter of half 8,44 x 5,95 meter.
De bovenwagenmotor is een DaimlerChrysler OM 906 LA met een vermogen van 231 pk. Daarmee worden drie hydraulische pompen aangedreven zodat alle kraanfunkties gelijktijdig ingezet kunnen worden.
Met 43,4 ton ballast opgebouwd, daar ontbreken nog twee grote oren van elk 12,8 ton om de 69 ton compleet te maken. De draairadius van het ballast is 4,8 meter.
De hoofdmast van de kraan is 6x uitschuifbaar tot een totale lengte van 67,8 meter. De giek is dan nog met een klapjib van 17 meter te verlengen. Met de giek volledig uitgeschoven en 43,4 ton ballast, worden maximaal 12 ton bij 16 meter vlucht gehesen of 1,4 ton bij 54 meter vlucht.
In Nederland was deze kraan vooral populair met een 6 assige onderwagen, in P-uitvoering of zelfs met 7 assige onderwagen, de TP-uitvoering. Hierdoor kon de kraan met meer ballast over de weg rijden, de bovenwagen bleef onveranderd. Onderandere Blansjaar heeft een 7 assige uitvoering.