Deze fraaie Bauer BG 20 H van Hubert Schmid uit Marktoberdorf (DE) stond op een bouwplaats in Sontheim (DE) om palen voor een nieuw spoorwegviaduct te boren.
Het bouwjaar van de boorstelling is 2010. De boorstelling kan gebruikt worden om palen te boren met een geleide buis of ondersteunende vloeistof.
De boorstelling wordt door een Cummins QSB 6.7 met een vermogen van 205 kW aangedreven.
De boorstelling staat op een BT 60 onderwagen met een lengte van 5,61 meter en een breedte van 4,3 meter. De rupsplaten zijn 70 cm breed. Voor het transport over de weg is de onderwagen tot 3 meter te versmallen.
In de makelaar hangt een Bauer KDK 200 S boormotor met een maximaal boormoment van 203 kNm bij 8 rpm en een boormoment van 28 kNm bij 56 rpm. Het transportgewicht van de boormotor is 4,2 ton.
De makelaar heeft een maximale hoogte van 21,9 meter. Voor het transport over de weg kan de makelaarkop geknikt ten opzichte van de makelaar worden. Voor het transport heeft Hubert Schmid een eigen dieplader in dienst.
De boorstelling heeft een dienstgewicht van ongeveer 62,5 ton. De makelaar kan 15 graden naar achteren en 5 graden naar voren en zijdelings versteld worden.