Deze fraaie Volvo FH 460 van Van Wieren uit Konz-Könen (DE) was samen met zijn Nederlandse collega met overmaatse kraandelen van Mammoet onderweg. Beide combinaties stonden tijdens een weekend bij de grensovergang tussen Nederland en Duitsland bij Venlo (NL) geparkeerd.
Het is een 3-assige trekker met een 6x2-aandrijving waarbij alleen de laatste as aangedreven wordt. Voor de aandrijving is een Volvo D13K, een 12,8-liter 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 338 kW (460 pk), verantwoordelijk.
Achter de voorste as is de grote dieseltank gemonteerd.
Aan de andere kant zijn de Euro 6 uitlaatdemper, de AdBluetank en een tweede dieseltank achter de voorste as gezet. Achter de cabine is een kleine opbergkast gezet. Optisch is de truck vrijwel gelijk aan de andere FH 460 van Van Wieren, het grootste verschil is vooral het Duitse registratie.
De truck was met een 4-assige Broshuis 42N5-EU semidieplader onderweg. De oplegger is 2,4 meter uitschuifbaar en mag in Nederland voor ladingen tot 34,2 ton ingezet worden. De trailer heeft wielkuipen voor grote bouwmachines zoals shovels. Zo kan de transporthoogte gereduceerd worden en is geen meer dieplader nodig.
De lading is een overmaats giekdeel van Mammoet zijn 2.000-tons Demag CC 4800 TwinRing kraan. Het giekdeel is 12,16 meter lang, 3,95 meter breed en 3,02 meter hoog.