P&K uit Rijssen (NL) beschikt over meerdere Volvo FH vrachtwagens, zoals deze fraaie FH 500 die hier met een 3-assige semidieplader wordt ingezet.
Het is een truck met 6x2-aandrijving die door een Volvo D13C, een 12,6-liter dieselmotor met een vermogen van 375 kW (500 pk), aangedreven wordt. Alleen de laaste as wordt aangedreven.
Achter de voorste as zijn aan deze kant de uitlaatdemper, de AdBluetank en een opbergkast gezet.
Getrokken wordt een 3-assige Broshuis 3ABSD-48 semidieplader met HIAB 322 EP-4 DUO laadkraan. Met behulp van de laadkraan, die over het bed van de trailer te verplaatsen is, kan de trailer zelf gelost en geladen worden.
De combinatie heeft een laadvermogen van ongeveer 35 ton.
Naast de combinatie stond nog een Volvo FH 500 met semidieplader geparkeerd.
Deze truck heeft eveneens een 6x2-aandrijving, maar hier wordt de tweede as aangedreven. In combinatie met een gestuurde en liftbare achteras, zorgt dit voor een kleinere draaicirkel. Hier zijn ook de twee (zwarte) sensoren aan de grille zichtbaar, omdat de truck ook m.b.v. een afstandsbediening verreden kan worden. Dit gebeurd vaak tijdens het uitleggen van rijplaten. Achter de voorste as is de grote dieseltank gezet.
Hier is een 3-assige Nooteboom MCOS-48-03V aangekoppeld. De trailer is 6,4 meter uitschuifbaar en mag maximaal 32 ton laden.
Een fraai duo van P&K!
Nog een derde Volvo FH 500 werd met een 4-assige Nooteboom semidieplader ingezet. Deze truck heeft eveneens sensoren voor besturing per afstandsbediening aan de grille gemonteerd.