Voor het transport van twee overmaatse silos van Kempten (DE) naar Mertingen (DE) zette Mayer aus Burgberg (DE) deze fraaie Volvo FH16 660 met 2-assige dieplader in, samen met...
... deze DAF XF 460, eveneens met een 2-assige dieplader. De silos hebben elk een diameter van 5,6 meter. Dat beloofd een interessant en krap transport over de weg.
Om 21:30 mag het transport onder (politie) begeleiding beginnen te rijden.
Vanwege de afmetingen moet het transport via allerlei landwegen rijden, voor de snelweg is het transport te hoog. Het transport is nu in Krugzell (DE) aangekomen.
In Altusried (DE) wordt besloten om een rotonde tegen het verkeer in te nemen.
Vooraf was enige straatmeubulair verwijderd om het transport zo min mogelijk te hinderen.
De eerste silo is 13 meter lang en 5,6 meter in diameter.
De tweede silo is 16 meter lang en 5,6 meter in diameter.
In Leutkirch (DE) moeten de hoogwerker en kettingzaag in actie komen om wat laag hangende takken te verwijderen.
De combinatie met de Volvo is 26 meter lang, 5,6 meter breed en 5,85 meter hoog. Het totale gewicht is 41,8 ton.
Ondertussen is het al 01:45, het transport heeft zo'n 30 kilometer in 4 uur gereden.
Een krappe bocht naar de Memminger Straße (nog steeds in Leutkirch).
In Niederhofen (DE) moeten eerst wat stoplichten tijdelijk verwijderd worden.
Een mooie krappe bocht voor de Volvo.
Het transport is nu in Rot an der Rot (DE) aangekomen, het is alweer 03:40 in de ochtend en het transport heeft al 57 kilometer gereden.
Het transport zou nog een paar nachten nodig hebben om de eindbestemming te bereiken.
Een zeer fraai transport door Mayer uitgevoerd!