Op een zaterdagochtend werden bij Bok Seng in Singapore (SG) meerdere grote cold boxes aangeleverd. Deze waren per zee transport naar een haven in Singapore gebracht en per ponton naar de kade van Bok Seng haar werf geleverd. We volgen het lossen van het ponton.
De delen zullen met eigen SPMT vanaf het ponton op de kade gereden worden. De PPU (Power Pack Unit) draait ondertussen al warm.
Langzaam komt het eerste transport in beweging.
Het eerste stuk wordt op een 12-assige Scheuerle SPMT gereden. De SPMT is uit twee 6-assige modules samengesteld.
De aandrijving komt van een Scheuerle Z350DA power pack met een vermogen van 350 kW.
De eerste cold box is 20,4 meter lang, 5,25 meter breed en 4,15 meter hoog. Het gewicht is 85 ton.
Het tweede transport komt in beweging.
Deze SPMT bestaat uit 22 aslijnen.
Hoogteverschillen van 700 mm kunnen gecompenseerd worden.
Deze cold box is 37,8 meter lang, 5,6 meter breed en 4,25 meter hoog. Het gewicht is 135 ton.
Deze SPMT is uit drie 6-assige en een 4-assige module samengesteld. Het theoretische laadvermogen van deze transporter is 880 ton.
Alle wielstellen zijn 360 graden draaibaar, de transporter is zeer wendbaar.
Ondertussen begint het te regenen, geen redenen om het werk te stoppen! Het ponton moet leeg omdat door de getijden de waterspiegel stijgt of daalt.
Deze cold box zal op bokken afgezet worden. Bok Seng heeft hier een fraai modulair systeem voor gemaakt.
Het gaat verder met de derde cold box!
Deze SPMT heeft 18 assen en bestaat uit drie 6-assige modules. In totaal heeft Bok Seng wereldwijd 300 SPMT assen in gebruik.
Deze cold box is 27,95 meter lang, 5,85 meter breed en 4,25 meter hoog. Het gewicht is 100 ton.
Ook deze cold box wordt op de werf op stoppingen gezet.
De 22-assige SPMT zal gebruikt worden om een tweede lading vanaf het ponton te rijden.
Deze lading is een piping box, de lading is 31,8 meter lang, 4,7 meter breed en 3,7 meter hoog. Het totale gewicht van de lading is 56 ton.
De laatste lading die vanaf het ponton gereden gaat worden is deze column box.
Hier wordt een 18-assige SPMT gebruikt, maar 7 assen zijn opgetrokken.
Dit is de grootste en zwaarste lading, de column box is 38,1 meter lang, 4,7 meter breed en 4,15 meter breed. Het totale gewicht is 150 ton.
Een zeer fraaie klus, uitgevoerd door de vakmensen van Bok Seng!
Deze delen zullen tijdelijk op Bok Seng haar werf opgeslagen worden om vervolgens per transport over de weg naar de bouwplaats te gaan.