Voor het transport van twee skids met gasturbines tussen haar werf en een scheepswerf zette Bok Seng uit Singapore twee 12-assige Scheuerle SPMT (Self-Propelled Modular Transporter) voertuigen in. Het overmaatse transport wordt door de auxiliary police begeleid. Dergelijke transporten mogen in Singapore alleen tussen 19:00 en 05:00 uur plaats vinden om het overige verkeer zo min mogelijk te hinderen.
De gasturbines zijn elk 20,8 meter lang, 5,4 meter breed en 6,5 meter hoog.
Dit voertuig bestaat uit twee modules met elk zes aslijnen, aangedreven door een Scheuerle Z350 DA, een 350 kW sterke power pack unit (PPU), die de hydraulische pompen aandrijft die weer voor de voortbeweging, sturing en ascompensatie dienen.
De Scheuerle aslijnen hebben een maximale aslast van 40 ton, deze transporter heeft een technische laadcapaciteit van 433,6 ton. De gasturbines hebben elk een gewicht van 125,5 ton.
De modules hebben een breedte van 2,43 meter en passen in ISO containers.
De assen zijn 700 mm in hoogte verstelbaar. Door de hoogteverstelbaarheid is het ook mogelijk om de lading te laden of te lossen zonder hulp van een hijskraan.
De scheepswerf is bijna bereikt, ondertussen heeft zich achter het transport al een kleine file ontwikkeld. De snelheid van het transport ligt rond de 5 km/h.
De SPMT voertuigen worden door een operator d.m.v. een afstandsbediening bediend.
De stuurmogelijkheden van SPMT voertuigen zijn bijna onbegrenstomdat elke as 360 graden stuurbaar is.
Bok Seng heeft totaal 160 aslijnen SPMT in gebruik.
Beide gasturbines hebben hun bestemming bereikt en kunnen de volgende dag gelost worden.