Deze fraaie Scania R 620 van Hup Hin uit Singapore (SG) werd voor een nachtelijk transport van een grote kabeltrommel ingezet.
De combinatie bestaat uit een 3-assige geballasteerde trekwagen met een 6-assige aanhanger dieplader.
De 3-assige zwaartransporttrekker heeft een 6x4-aandrijving die door een 15,6-liter Scania V8-dieselmotor met een vermogen van 462 kW (620 pk) en een koppel van 3.000 Nm aangedreven wordt. Achter de voorste as zijn de drukluchttanks, accu en een opbergkast gezet.
In de toren achter de cabine zijn de grote dieseltank, meerdere drukluchttanks, een hydrauliekolietank en een koelinstallatie gezet.
Aan deze kant zijn de uitlaatdemper, de AdBluetank en een kleine opbergkast gemonteerd.
Boven de kardanische schotel is de ballastbak gemonteerd. De bak heeft een eigen gewicht van 2 ton en wordt, afhankelijk van de trailer en gewicht van de lading, met ballast blokken gevuld.
De trailer bestaat uit twee 3-assige Cometto asmodules met een laag tussenbed.
De lading is een kabeltrommel met een diameter van zo'n 4,7 meter en een totaalgewicht van zo'n 50 ton.
Het transport wordt in Singapore door de auxiliary police begeleid.
Een fraaie combinatie van Hup Hin!
Een tweede keer dat ik de truck zag werd deze voor het transport van overmaatse luchtbehandelingskasten ingezet. Getrokken word een 10-assige Cometto paltformtrailer.
Deze truck werd als reserve truck ingezet.
De derde keer toen ik de truck zag moest een overmaatste staalconstructie vanaf de fabricage werf naar een scheepswerf gereden worden. Hier werd gewacht op de auxilairy police voor de begeleiding van het transport.
Hier verlaat de combinatie de werf, getrokken wordt een 10-assige Cometto platformtrailer.
De lading heeft een breedte van 7,8 meter en weegt ongeveer 8 ton.
Aangekomen bij de scheepswerf, de combinatie moet nu achteruit de bocht om. De weg is tijdelijk afgesloten door de auxilairy police.
Op de bestemming aangekomen, de volgende dag zou de combinatie gelost gaan worden.