Deze fraaie Scania P 450 van Holtrop & Van der Vlist uit Assen (NL) moest in Lambertschaag (NL) een heistelling ophalen voor het transport naar de volgende bouwplaats.
De combinatie bestaat uit een 5-assige trekker met een 5-assige dieplader in 1-bed-4 configuratie.
De lading is deze fraaie Junttan PMx20 van Funderingstechniek Heeg met een gewicht van 55 ton.
De truck is deze Scania P 450 met 10x4-aandrijving. De assen 4 en 5 worden door de Scania DC13, een 12,7-liter 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 331 kW (450 pk), aangedreven. De assen 1, 2 en 5 zijn stuurbaar.
Achter de cabine zijn een grote opbergkast en de dieseltank gezet en achter de voorste as is de uitlaatdemper geplaatst. De luchtketels zijn tussen de achterassen gemonteerd.
De cabine is voor uitstekende ladingen afgevlakt, om de cabine te beschermen is er nog een zwaar frame achter de cabine gemonteerd.
Omdat de cabine naar voren gezet is om hoogte te besparen moest de radiateur voor de motor achter de cabine gezet worden. Achter de voorste as zijn twee AdBluetanks gezet.
Hier is het voordeel van de lage cabine goed te zien, de makelaar van de Junttan kan over de voorkant geladen worden. De Junttan is 22,37 meter lang, 3,2 meter breed en 3,75 meter hoog.
De Nooteboom Euro-108-14(P) dieplader met pendelassen heeft een laadvermogen van 74,7 ton. Een fraaie combinatie!