In het voorjaar van 2015 transporteerde Kübler uit Schwäbisch Hall een schip van de haven van Heilbronn (DE) naar eindbestemming Friedrichshafen (DE). Omdat het schip zijn eindbestemming niet over het water kon bereiken werd beroep op de specialisten van Kübler gedaan. Het transport zou bijna een week duren, hier treffen we het transport na de eerste nacht kort onder Heilbronn.
Als trekwagen werd deze imposante Mercedes-Benz Actros 4160 met 8x6 aandrijving ingezet. Voor de aandrijving zorgt een Mercedes-Benz OM 502 LA 15,9 liter V8 dieselmotor met 598 pk. De trekker werd door Titan omgebouwd, zo werden de voorloopas en de WSK 400 koppelomvormer door Titan ingebouwd.
Op de schotel ligt een gevulde ballastbak om voor voldoende druk op de aangedreven assen te zorgen.
Om het transport op te duwen en te remmen was achter een MAN TGX 41.680 eveneens met ballastbak vastgemaakt. Het transport heeft een totaalgewicht van ongeveer 230 ton.
Het ongeveer 100 ton zware schip was op een 20 assige platformwagen van Scheuerle geladen. Het schip is 32 meter lang en 6 meter breed.
Omdat direct achter de cabine op klantenwens een grote hydrauliekolietank (250 liter) gezet werd konden de typische Titan flaps niet meer gebruikt worden. Tussen de voorste assen zijn de uitlaatdemper en diverse opbergvakken geplaatst.
Transporten tot 250 ton kunnen zowel getrokken als geduwd worden.
Achter de cabine is een grote toren opgebouwd. Onderin een 900 liter dieseltank, boven de accu, luchtketels en de koeler voor de WSK 400 koppelomvormer. Voor de toren zijn nog enkele opbergvakken gezet.