Deze MAN TGA 41.660 van Van der Vlist uit Groot-Ammers (NL) stond met een grote lading langs de Duitse snelweg 61 bij Meckenheim (DE) geparkeerd.
De truck is deze fraaie MAN TGA 41.660, een 4-assige zwaartransport trekker met 8x4-aandrijving. De truck wordt door een MAN D2840, een 18-liter V10 dieselmotor met een vermogen van 492 kW (660 pk), aangedreven. Het bouwjaar van de trekker is 2005 en wordt tegenwoordig niet meer door Van der Vlist ingezet.
Achter de cabine zijn de 970 liter dieseltank, hydrauliekolietank, opbergkast, luchtfilter, drukluchttanks en een koeler voor de WSK 440 koppelomvormer gezet. Een fraai detail zijn de twee grote staande uitlaten. Achter de voorste as zijn de accu en twee drukluchttanks gezet.
Getrokken wordt een 11-assige Nooteboom Mega Windmill Transporter oplegger.
De truck heeft een verzwaarde bumper zodat transporten ook van achteren geduwd en geremt kunnen worden.
Aan deze kant is achter de voorste as een grote opbergkast gemaakt. De truck is ook met een zware aanhangerkoppeling uitgerust, zodat de truck ook met getrokken aanhangers ingezet kan worden. De truck is voor een treingewicht van 250 ton toegelaten.
Het voorste deel van de trailer bestaat uit een 4-assige jeepdolly die aan de trekker gekoppeld is.
Het achterste deel van de trailer bestaat uit een 7-assige naloper. De lading is de basissectie van de toren voor een windturbine en heeft een diameter van ongeveer 4,1 meter.
Op de 4-assige jeepdolly en 7-assige naloper zijn lift adapters gemonteerd. De lading kan in deze lift adapters vanaf de bodem opgenomen worden en ca. 1,5 meter in hoogte versteld worden. Er is dus geen kraan meer nodig om de lading te laden of te lossen.
De Nooteboom Mega Windmill Transporter heeft een eigen gewicht van ca. 35 ton en kan technisch onderdelen tot 100 ton laden.
Een zeer fraaie combinatie van Van der Vlist met de MAN TGA 41.660; de laatste generatie MAN zwaartransporttrekkers met de legendarische 10-cilinder motor.