Van Santen uit Haarlem (NL) beschikt over deze fraaie MAN TGS 41.480 truck die zij met verschillende opleggers inzet. Het bouwjaar van de truck is 2008.
Het is een 4-assige zwaartransporttrekker met 8x4-aandrijving waarbij alleen de laatste twee assen door de MAN D2676, een 12,4-liter 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 353 kW (480 pk), wordt aangedreven.
Het is geen standaard truck uit de fabriek van MAN. De truck is met een standaard 8x4-chassis geleverd die door Wierda in Joure (NL) om 70 cm ingekort is. Verder werd door Wierda de opbouw achter de cabine en het afgevlakte cabine-dak verzorgd.
Over het afgevlakte dak is het mogelijk om heistellingen en rupskranen te laden. Tussen de assen was alleen nog plaats om wat drukluchttanks te plaatsen.
Achter de cabine zijn een grote opbergkasten en de dieseltank gezet.
Aan deze kant is achter de voorste as nog de uitlaatdemper gezet. Zwaailampen zijn voor de grille gezet, zodat het dak zo laag mogelijk voor uitstekende ladingen blijft.
Getrokken wordt een 5-assige dieplader in 1-bed-4 configuratie.
De Nooteboom EURO-94-14(IFP) dieplader heeft een 4,5 meter uitschaafbaar bed en mag in Nederland ladingen tot 65,5 ton meenemen.
De lading is een omgebouwde Komatsu PC 350 LC van Cofra uit Amsterdam (NL). Deze graafmachine is omgebouwd om verticale drainages in de bodem aan te brengen. De machine is 3,85 meter breed en weegt zo'n 40 ton zoals hier geladen.
Een zeer fraaie en bijzondere combinatie van Van Santen!